Mijn kinderen gaan binnenkort zelfs een paar dagen extra naar de BSO omdat ik met een vriendin een week naar de zon ga.
Gelukkig vinden ze het helemaal geweldig op de BSO.
Impopulaire meningen topic
Luizen zijn niet vies
[verwijderd]
Toch6 Nou ja, ze schijten wel op je hoofd natuurlijk. Dat vind ik dan wel weer vrij onfris.
[verwijderd] liever van een luis dan van een olifant
[verwijderd]
Vulpen dat is allemaal import
[verwijderd] en vergeet alle expats niet!
Ik vind dat mensen die roken helemaal geen gezondheidsadviezen moeten geven....ik heb een vriendin die rookt en dan tegen mij zegt dat ik geen cola light moet drinken omdat het zo slecht is
[verwijderd]
Tantetil zo nou ik was een paar maanden terug in Den Haag (waar ik vandaan kom jeweettoch) en serieus, de halve binnenstad is Engelssprekend. "Welcome! How can I help you?" Bij zowat elke kledingzaak. Later met een vriendin bij Jamie Oliver wezen eten en daar is de menukaart zelfs Engels, je moet vragen om een Nederlandse. Echt wel raar hoor...
Van mij zou roken binnen de bebouwde kom verboden mogen worden, uitgezonderd in je eigen huis met alle ramen en deuren gesloten.
Op die manier wordt roken flink ontmoedigd en heeft niemand last van je stank.
[verwijderd] vreselijk. Gebruik in eerste instantie gewoon Nederlands en schakel over als dat nodig blijkt te zijn
[verwijderd]
Toch6 Ja je mag toch wel verwachten dat je in Nederland Nederlands kan spreken en dat men je dan verstaat. En kijk, een Engelssprekende is echt niet erg hoor, iedereen moet het leren en je moet ergens beginnen. Maar dit waren echt 2/3 van de winkels en in het restaurant was iedereen, inclus de manager, Engels.
Ik vind dat echt wel raar, en eigenlijk niet okรฉ....
[verwijderd] Wij hadden dat een paar jaar geleden, dat we op een terrasje in het Engels werden aangesproken. Alhoewel, meer dunglish... dus mijn zoon antwoordde de serveerster in perfect bekakt Engels, om vervolgens in het Nederlands aan haar te vragen waarom ze Engels probeert te spreken terwijl we in Nederland zijn... Oeps, hij was toen net 6 haha.
Die serveerster werd knalrood, en het tafeltje naast ons moest ook keihard lachen.
[verwijderd] toevallig had AT5 hier laatst ook een item over geplaatst. In Amsterdam - met name in het centrum - is dit volkomen normaal. Groot deel van het personeel spreekt niet eens Nederlands, dus als niet-Engelssprekende Nederlander heb je een probleem. Dit was in de horeca, maar ook detailhandel.
[verwijderd]
[verwijderd] dat is hier bij veel winkels in het centrum ook zo. Als je bijv. de footlocker in de Kalverstraat inloopt spreekt de helft van het personeel geen eens Nederlands.
[verwijderd]
Mary helemaal mee eens! Laat rokers maar een paria worden. Zo denk ik dat de komende generaties ook steeds minder makkelijk zullen beginnen met roken.
Kinderwagens en buggy's mogen wat mij betreft de school niet meer in. Als ze dan echt naar binnen moeten, zet je ze maar in de centrale hal of zo. Blijkbaar is het te lastig voor heel veel moeders om dat ding gewoon even netjes aan de kant te zetten, waardoor ik dus iedere ochtend over 5 kinderwagens en 3 buggy's moet klimmen om bij de klas van mijn zoon te komen (laten we het maar niet over brandveiligheid hebben...)
En in die zelfde categorie: een dreumes (peuter) die zonodig zelf wil lopen in school om 8.30 moet ook verboden worden. Hรฉรฉl praktisch hoor wanneer er 400 kinderen รฉn ouders naar binnen gaan en datje dan een 1.5 jarige op slippers (!) de trap zelf op en af laat lopen. Wel ja, we hebben de tijd Zo'n moeder wil je toch het liefst een duwtje van de trap geven..... kind kan verdorie de hele dag zelf lopen.
[verwijderd]
Angel1980 Den Haag (en ik gok vast Rotterdam ook) volgens dus blijkbaar. In Nederland is de hoofdtaal toch Nederlands? Dan zou in elke winkel/restaurant/bedrijf tenminste 1 Nederlands sprekend persoon moeten zijn?
Ben benieuwd wat de overheid hieraan gaat doen.