Toch6 hier ook wel. Kan wel een nieuwe keuken en badkamer gebruiken.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.
    • [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik vind vragenlijstjes stom ☺

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat zoveel pubers tegenwoordig een elektrische fiets krijgen als ze 8km naar school moeten fietsen.

Sowieso vind ik mensen die niks mankeren en niet overdreven veel fietsen en dan een elektrische fiets aanschaffen luiwammesen.

Ik snap dat als je ver moet fietsen (zoals mijn man, die fietst een paar keer per week 20km enkele reis naar zijn werk) je een elektrische fiets aanschaft, maar anders is het gewoon aanstelleritus.

Ffion mee eens! Mensen worden echt lui. Ik krijg altijd een hoop bewondering als ik zeg dat ik altijd naar mijn werk fiets (6,5 km enkele reis). Terwijl ik het echt een eitje vind. Veel mensen denken dat ik geen auto of rijbewijs heb, maar dat heb ik wel, ik fiets gewoon liever. Ik snap niet dat mensen fietsen zo vreselijk kunnen vinden dat ze zelfs voor 2 km de auto pakken.

Ffion ik vind het ook zo belachelijk, vooral omdat mijn opa en oma van 80(!) pas sinds een maand een elektrische fiets hebben en geen eens de trap ondersteuning gebruiken. Echt fiets op een normale fiets als je jong bent en niks mankeerd, doe wat aan je conditie... alsjeblieft zeg. 🤦🏼‍♀️😂

Ysabella aan de andere kant: ik heb een electrische fiets en doe ALLES op de fiets (naar werk, kind naar school brengen, boodschapjes, naar vriendinnen, etc). Ik pak nergens de auto voor.
        Dus ff een tegengeluid; ik vind mensen die voor kleine afstanden constant de auto pakken enorme luiwammesen. Werk een beetje aan je conditie en denk aan het milieu. Alsjeblieft zeg. 😀

Sneeuwvlokjes Ik doe alles lopent en op de fiets ik heb geen eens een rijbewijs. En ik gebruik geen elektrische fiets, dat vind ik echt onnodig.😉
          Mijn opa en oma zijn een ontzettend sportief koppel dat met goed weer 50km per dag fietsen. Dus mijn mening staat nog steeds, fietsen met trap ondersteuning terwijl je gezond bent vind ik echt onnodig. Overigens vind ik dat ook voor bakfietsen gelden, ik fietste met 9 kinderen op 1 bakfiets zonder trap ondersteuning. Ik vind wel als je met een bakfiets moet fietsen en je moet echt 15 kilometer met 4 kids dat dan een elektrische bakfiets een uitkomst is. Maar 5 kilometer moet toch geen probleem zijn?
          Je punt over auto’s daar geef ik je helemaal gelijk in, mensen moeten weer wat meer gaan bewegen.

• [verwijderd]

In mijn omgeving ook veel mensen met elektrische fiets , ook veel jonge mensen die prima op een gewone fiets kunnen.
          Ik heb een gewone mama fiets en fiets vele kilometers met 2 kinderen op de fiets. Heerlijk

Een kind erbij op de (gewone) fiets merk ik niet maar een fietskar vind ik toch behoorlijk zwaar en dan wou ik soms wel dat ik een elektrische had. Fietskarren stuiteren een beetje heen en weer tussen duwen en trekken en dan vind ik het toch pittig worden.

• [verwijderd]

Rietje88 ik vond de fietskar vaak ook een hel van een gevaarte. Ik fiets tussen de weilanden, altijd wind. Niks is dichtbij, supermarkt 10km, school en peuterspeelzaal 5km. Helaas moet je ook altijd weer terug. Met een elektrische fiets, was ik waarschijnlijk vaker gaan fietsen dan met de auto. Sneeuwvlokjes heeft daarin wel een punt.

Alleen een elektrische fiets is mijn eer te na 🙄. Ik heb gezonde benen en ik ben niet bejaard. De enige met een elektrische fiets onder de 50 bij ons in het dorp is een puberjongen, die elke dag 30km naar school fietst en daar kan ik mij nog in vinden. Bus is voor hem te duur. Ik vind het eigenlijk geen kijk bij jonge gezonde mensen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Mensen zouden eens wat minder meningen moeten hebben over wat anderen doen zonder te weten hoe de vork in de steel zit. 🙃

Ik vind jonge mensen op een scooter eigenlijk nog veel erger...
              En soms kan je niet aan iemand zien of hij/zij gezond is. Mijn dochter heeft een vriendin die vanaf geboorte een ruggenwervel mist en daardoor tal van medische problemen heeft. Kracht om te fietsen heeft ze niet en dus heeft ze al sinds ze een jaar of 10 was op medische indicatie een elektrische fiets.

[verwijderd] absoluut mee eens. Het zal wel gewoon een basiskenmerk van de mens zijn, maar mensen hebben zó snel een mening klaar over een ander..
                Kind met ADHD? Ach nee joh gebrek aan opvoeding.
                Buurvrouw ruimt de tuin niet op? Wat een lui wijf!
                Buurvrouw staat alweer de ramen te lappen? Wat een neuroot!
                Vrouw in rolstoel staat op uit de rolstoel? Nou ja wat een wonder, ze had dus eigenlijk prima de hele efteling door kunnen sjouwen want ze kan nu toch ook een klein stukje lopen.. (helaas ervaring mee)
                Collega alweer ziek? Wat een aansteller
                Collega snotterend op het werk? Rot op naar huis joh je steekt mensen aan!

Echt je kan het nooit goed doen bij mensen. En toch merk ik bij mezelf dat die gedachten ook opkomen als ik iets zie. Ik probeer mezelf dan wel voor te houden dat ik het niet weet, en niet kan weten, en dat iedereen recht heeft op zn eigen prioriteiten etc. Elke relatie waar ik een mening over had, en waarbij ik de mensen later beter heb leren kennen, bleek compleet anders te zijn dan ik dacht. En zo is dat met heeel veel andere dingen ook geweest. Dus de gedachte mag er zijn, maar ik probeer er geen oordeel aan te hangen, ik weet niet wat er achter zit, wat er in iemand leeft en wat er meespeelt.

Adje ik had vanaf mijn 16e verjaardagen een scooter omdat het fietsen met mijn gewrichten een drama was.

• Adje hebben hierop gereageerd.

Het gaat er ook niet om of je iets aan iemand kan zien. Ik heb gezegd dat ik “pubers die niks mankeren” op een elektrische fiets onzin vind. Niet “pubers die eruit zien alsof ze niks mankeren”. Ik weet maar al te goed dat de buitenkant niks zegt, ik ga er dan dus ook niet vanuit dat elke puber op een elektrische fiets niets mankeert. Maar ik ken genoeg pubers die een kilometer of 10 moeten fietsen naar school en die echt niks mankeren, maar een elektrische fiets krijgen omdat ze zo ver moeten fietsen. Nou sorry hoor, echt je reinste onzin.

Ik had op de middelbare school vriendinnen die op 10 km afstand van school woonde. Die kwamen elke dag fietsen en ik fietse zonder problemen meerdere keren per week met ze naar huis voor een gezellige middag. Naar huis moest ik dan nog 5 km extra fietsen, want mijn woonplaats lag 5km de andere kant op vanaf school gezien.

Het is een beetje in het verlengde van wat ik eerder postte over dat kinderen zo zacht worden opgevoed tegenwoordig.
                  Ik ben vorige zomer in de auto op een rotonde, terwijl ik stopte voor een fietser die voorrang had, van achteren aangereden door een mevrouw die haast had want ze moest haar puberdochter afzetten op school, want dochter had zich verslapen. Vervolgens stopte ze ook niet, maar reed ze gewoon door om éérst haar dochter af te zetten op school. Ik ben achter haar aan gegaan en was echt zó boos! Ja, zegt ze toen ze eindelijk stopte, ik was wel terug gekomen hoor. Wat geef je je kind zo voor boodschap mee? Iemand aanrijden geeft niet en diegene kan best even wachten als jij, arm teer zieltje, maar op tijd op school komt zodat je geen stront aan de knikker krijgt met je leraar? Nou, koe-koek, helemaal gek geworden!

Pimpelmeesje Dat snap ik dan helemaal. Dat bedoelde ik ook een beetje met mijn relaas daarna. Je ziet een boel niet aan mensen. Er zullen vast luie verwende pubers bij zitten, maar dat kan je van de buitenkant niet beoordelen. Dus dat ik een scooter ‘erger’ vind, ligt vooral aan mij en dat ik niet alles van een ander weet. Maar dat had ik misschien even duidelijker erbij moeten zetten of anders moeten formuleren.

Ffion Helemaal mee eens! Collega was gisteren laat op werk. Ja ze moest even haar dochter (van 16!) naar school brengen want het regende zo. Rot toch op zeg, wat een getrut weer. Kind smelt niet van een beetje regen hoor.

Adje natuurlijk zijn er (vooral) gezonde pubers op scooters. Maar ook dan weet je niet wat er achter zit; misschien is dat kind vanuit zijn/haar ouders totaal niets gewend qua lichaamsbeweging en kan je het kind zelf dan iets kwalijk nemen? Maar wat als die ouders dan ook zo'n houding hebben meegekregen van hun ouders?
                        Of misschien is hij/zij helemaal idolaat van motor en/scooters en al jaren aan het sparen geweest om zo'n ding te kopen.. Of misschien heeft hij/zij een (vrijwilligers)baantje in verweggiestan waar dat ding voor nodig is. Of misschien heeft dat kind vreselijks dingen meegemaakt en is zo'n scooter compensatiegedrag van ouders.
                        Of misschien is het een enorm verwend kind dat zijn/haar ouders zo lang aan de kop heeft gezeurd dat het leven te zwaar is om te fietsen en hebben de ouders geen ruggengraat en verwennen ze hun kind teveel.

Ik bedoel maar te zeggen: je weet het niet..