Het gaat er ook niet om of je iets aan iemand kan zien. Ik heb gezegd dat ik “pubers die niks mankeren” op een elektrische fiets onzin vind. Niet “pubers die eruit zien alsof ze niks mankeren”. Ik weet maar al te goed dat de buitenkant niks zegt, ik ga er dan dus ook niet vanuit dat elke puber op een elektrische fiets niets mankeert. Maar ik ken genoeg pubers die een kilometer of 10 moeten fietsen naar school en die echt niks mankeren, maar een elektrische fiets krijgen omdat ze zo ver moeten fietsen. Nou sorry hoor, echt je reinste onzin.
Ik had op de middelbare school vriendinnen die op 10 km afstand van school woonde. Die kwamen elke dag fietsen en ik fietse zonder problemen meerdere keren per week met ze naar huis voor een gezellige middag. Naar huis moest ik dan nog 5 km extra fietsen, want mijn woonplaats lag 5km de andere kant op vanaf school gezien.
Het is een beetje in het verlengde van wat ik eerder postte over dat kinderen zo zacht worden opgevoed tegenwoordig.
Ik ben vorige zomer in de auto op een rotonde, terwijl ik stopte voor een fietser die voorrang had, van achteren aangereden door een mevrouw die haast had want ze moest haar puberdochter afzetten op school, want dochter had zich verslapen. Vervolgens stopte ze ook niet, maar reed ze gewoon door om éérst haar dochter af te zetten op school. Ik ben achter haar aan gegaan en was echt zó boos! Ja, zegt ze toen ze eindelijk stopte, ik was wel terug gekomen hoor. Wat geef je je kind zo voor boodschap mee? Iemand aanrijden geeft niet en diegene kan best even wachten als jij, arm teer zieltje, maar op tijd op school komt zodat je geen stront aan de knikker krijgt met je leraar? Nou, koe-koek, helemaal gek geworden!