Ffion Ik vind dat kinderen tegenwoordig veels te zacht worden opgevoed.

Eens, en die stop hou op methodes vind ik ook de grootste onzin. Als mijn kinderen geslagen/ geschopt/ geduwd etc worden, moeten ze van mij de dader wel eerst 1 keer waarschuwen en als deze dan door blijft gaan, dan doe je het maar 3 keer zo hard terug. Kennelijk leren dat soort kinderen namelijk niet van woorden, maar van het zelf voelen.

Mary en dan krijgt jouw kind straf als je pech heb 🤨

Kinderprogramma's waarin ze niet normaal kunnen praten moeten van de buis (teletubbies, pingu en vast nog wel meer)

Toch6 In het geval van mijn zoon heb ik de juf van het voren netjes geïnformeerd, zij mag het officieel niet goedkeuren maar begrijpt het volkomen.
      (Het gaat hier om een vervelend kind uit de parel klas, kind is al van meerdere scholen getrapt wegens zijn gedrag, en dat in groep 5...).

Toch6 hier ook wel. Kan wel een nieuwe keuken en badkamer gebruiken.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.
          • [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik vind vragenlijstjes stom ☺

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat zoveel pubers tegenwoordig een elektrische fiets krijgen als ze 8km naar school moeten fietsen.

Sowieso vind ik mensen die niks mankeren en niet overdreven veel fietsen en dan een elektrische fiets aanschaffen luiwammesen.

Ik snap dat als je ver moet fietsen (zoals mijn man, die fietst een paar keer per week 20km enkele reis naar zijn werk) je een elektrische fiets aanschaft, maar anders is het gewoon aanstelleritus.

Ffion mee eens! Mensen worden echt lui. Ik krijg altijd een hoop bewondering als ik zeg dat ik altijd naar mijn werk fiets (6,5 km enkele reis). Terwijl ik het echt een eitje vind. Veel mensen denken dat ik geen auto of rijbewijs heb, maar dat heb ik wel, ik fiets gewoon liever. Ik snap niet dat mensen fietsen zo vreselijk kunnen vinden dat ze zelfs voor 2 km de auto pakken.

Ffion ik vind het ook zo belachelijk, vooral omdat mijn opa en oma van 80(!) pas sinds een maand een elektrische fiets hebben en geen eens de trap ondersteuning gebruiken. Echt fiets op een normale fiets als je jong bent en niks mankeerd, doe wat aan je conditie... alsjeblieft zeg. 🤦🏼‍♀️😂

Ysabella aan de andere kant: ik heb een electrische fiets en doe ALLES op de fiets (naar werk, kind naar school brengen, boodschapjes, naar vriendinnen, etc). Ik pak nergens de auto voor.
              Dus ff een tegengeluid; ik vind mensen die voor kleine afstanden constant de auto pakken enorme luiwammesen. Werk een beetje aan je conditie en denk aan het milieu. Alsjeblieft zeg. 😀

Sneeuwvlokjes Ik doe alles lopent en op de fiets ik heb geen eens een rijbewijs. En ik gebruik geen elektrische fiets, dat vind ik echt onnodig.😉
                Mijn opa en oma zijn een ontzettend sportief koppel dat met goed weer 50km per dag fietsen. Dus mijn mening staat nog steeds, fietsen met trap ondersteuning terwijl je gezond bent vind ik echt onnodig. Overigens vind ik dat ook voor bakfietsen gelden, ik fietste met 9 kinderen op 1 bakfiets zonder trap ondersteuning. Ik vind wel als je met een bakfiets moet fietsen en je moet echt 15 kilometer met 4 kids dat dan een elektrische bakfiets een uitkomst is. Maar 5 kilometer moet toch geen probleem zijn?
                Je punt over auto’s daar geef ik je helemaal gelijk in, mensen moeten weer wat meer gaan bewegen.

• [verwijderd]

In mijn omgeving ook veel mensen met elektrische fiets , ook veel jonge mensen die prima op een gewone fiets kunnen.
                Ik heb een gewone mama fiets en fiets vele kilometers met 2 kinderen op de fiets. Heerlijk

Een kind erbij op de (gewone) fiets merk ik niet maar een fietskar vind ik toch behoorlijk zwaar en dan wou ik soms wel dat ik een elektrische had. Fietskarren stuiteren een beetje heen en weer tussen duwen en trekken en dan vind ik het toch pittig worden.

• [verwijderd]

Rietje88 ik vond de fietskar vaak ook een hel van een gevaarte. Ik fiets tussen de weilanden, altijd wind. Niks is dichtbij, supermarkt 10km, school en peuterspeelzaal 5km. Helaas moet je ook altijd weer terug. Met een elektrische fiets, was ik waarschijnlijk vaker gaan fietsen dan met de auto. Sneeuwvlokjes heeft daarin wel een punt.

Alleen een elektrische fiets is mijn eer te na 🙄. Ik heb gezonde benen en ik ben niet bejaard. De enige met een elektrische fiets onder de 50 bij ons in het dorp is een puberjongen, die elke dag 30km naar school fietst en daar kan ik mij nog in vinden. Bus is voor hem te duur. Ik vind het eigenlijk geen kijk bij jonge gezonde mensen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Mensen zouden eens wat minder meningen moeten hebben over wat anderen doen zonder te weten hoe de vork in de steel zit. 🙃

Ik vind jonge mensen op een scooter eigenlijk nog veel erger...
                    En soms kan je niet aan iemand zien of hij/zij gezond is. Mijn dochter heeft een vriendin die vanaf geboorte een ruggenwervel mist en daardoor tal van medische problemen heeft. Kracht om te fietsen heeft ze niet en dus heeft ze al sinds ze een jaar of 10 was op medische indicatie een elektrische fiets.