Ik vind het volkomen normaal om vlees te eten. Ik vind het ook niet zielig voor dieren. Ik ben wel van mening dat het welzijn van de dieren de we opeten tijdens hun leven van een hoog niveau moet zijn. En dat slachten zo humaan mogelijk moet gebeuren. Dood gaan is dood gaan, dat snap ik ook wel, maar slachten kan ook op een rustige, zachte manier waarbij dieren zo min mogelijk stress ervaren.
Ik vind mensen die geen vlees eten want “ohoh dat is zo zielig”, maar wel leren schoenen dragen hypocriet.
Ik vind dat kinderen tegenwoordig veels te zacht worden opgevoed. Alles is maar zielig, je moet geen nee tegen ze zeggen, driftbuien moeten zien te worden voorkomen, alles moet voor ze opgelost worden en ze hoeven nergens verantwoording voor af te leggen. Nou sorry, maar daar krijg je gewoon strontvervelende mensen van. Die zich altijd maar verongelijkt voelen en die de fout nooit bij zichzelf zoeken.
Ik ben heus niet voor lijfstraffen 😉, maar als mijn kind iemand pest dan krijgt ie een spreekwoordelijke draai om zijn oren en gaat hij zijn excuses aanbieden, gymtas vergeten, dan gym je maar in je onderbroek, ik ga niet heen en weer fietsen. Ik vind het belangrijk dat mijn zoon opkomt voor anderen als zij dat zelf niet kunnen, ook als hij daarmee het risico loopt zelf slachtoffer te worden.
Ik geef als motto mee: it’s nice to be important, but it’s more important to be nice.