Bedankt voor jullie steun allemaal.
Impopulaire meningen topic
Ik vind in het algemeen dat de zorg in Nederland rooskleuriger wordt voorgedaan dan het is. Ze zeggen altijd "in andere landen is het écht niet beter dan bij ons" maar ik begin te twijfelen.
Anderzijds vind ik het krom dat in NL tonnen worden uitgegeven aan peperdure medicijnen die iemand een paar maanden extra leven geven, terwijl in armere landen mensen geen toegang hebben tot levensreddende medicijnen van 5 euro..
Pimpelmeesje Dat is absoluut waar! Maar totdat je broer van 30 een paar maanden langer met dat soort medicijnen kan leven, en dit uiteindelijk zelfs bijna 3 jaar mag worden...
Overigens vind ik het belachelijk dat in Nederland medicijnen ook de hoofdprijs kosten, in andere landen in de EU betaal je voor het zelfde een stuk minder.
Ik vind het volkomen normaal om vlees te eten. Ik vind het ook niet zielig voor dieren. Ik ben wel van mening dat het welzijn van de dieren de we opeten tijdens hun leven van een hoog niveau moet zijn. En dat slachten zo humaan mogelijk moet gebeuren. Dood gaan is dood gaan, dat snap ik ook wel, maar slachten kan ook op een rustige, zachte manier waarbij dieren zo min mogelijk stress ervaren.
Ik vind mensen die geen vlees eten want “ohoh dat is zo zielig”, maar wel leren schoenen dragen hypocriet.
Ik vind dat kinderen tegenwoordig veels te zacht worden opgevoed. Alles is maar zielig, je moet geen nee tegen ze zeggen, driftbuien moeten zien te worden voorkomen, alles moet voor ze opgelost worden en ze hoeven nergens verantwoording voor af te leggen. Nou sorry, maar daar krijg je gewoon strontvervelende mensen van. Die zich altijd maar verongelijkt voelen en die de fout nooit bij zichzelf zoeken.
Ik ben heus niet voor lijfstraffen , maar als mijn kind iemand pest dan krijgt ie een spreekwoordelijke draai om zijn oren en gaat hij zijn excuses aanbieden, gymtas vergeten, dan gym je maar in je onderbroek, ik ga niet heen en weer fietsen. Ik vind het belangrijk dat mijn zoon opkomt voor anderen als zij dat zelf niet kunnen, ook als hij daarmee het risico loopt zelf slachtoffer te worden.
Ik geef als motto mee: it’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Ik vind dat tatoeages lelijk zijn/ je lelijk maken.
Over het algemeen dan, een enkeling vind ik wel mooi.
Ik weet dat er hier ook veel met tatoeages zijn dus het voelt als een knuppel in het hoenderhok gooien
[verwijderd]
@Ffion mijn dochter leert ook 'the hard way'. Laatst was ze met haar fiets gevallen en ligt ze eronder, ze huilt niet, wurmt zich los en stapt weer op. In de tussentijd staan er al 4 ouders in de startblokken klaar om haar te troosten en haar fiets op te tillen.
We zijn zelf ook groot geworden met vallen en opstaan! De huidige helicoptermoeders krijg ik de kriebels van.
Bij springen als het nodig is, maar eerst problemen zelf op laten lossen.
Ffion Ik vind dat kinderen tegenwoordig veels te zacht worden opgevoed.
Eens, en die stop hou op methodes vind ik ook de grootste onzin. Als mijn kinderen geslagen/ geschopt/ geduwd etc worden, moeten ze van mij de dader wel eerst 1 keer waarschuwen en als deze dan door blijft gaan, dan doe je het maar 3 keer zo hard terug. Kennelijk leren dat soort kinderen namelijk niet van woorden, maar van het zelf voelen.
Kinderprogramma's waarin ze niet normaal kunnen praten moeten van de buis (teletubbies, pingu en vast nog wel meer)
[verwijderd] Wow! Lekker zeg....
[verwijderd] die 18.000 mogen ze best komen brengen hier
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Ik vind vragenlijstjes stom
Ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat zoveel pubers tegenwoordig een elektrische fiets krijgen als ze 8km naar school moeten fietsen.
Sowieso vind ik mensen die niks mankeren en niet overdreven veel fietsen en dan een elektrische fiets aanschaffen luiwammesen.
Ik snap dat als je ver moet fietsen (zoals mijn man, die fietst een paar keer per week 20km enkele reis naar zijn werk) je een elektrische fiets aanschaft, maar anders is het gewoon aanstelleritus.
Ffion mee eens! Mensen worden echt lui. Ik krijg altijd een hoop bewondering als ik zeg dat ik altijd naar mijn werk fiets (6,5 km enkele reis). Terwijl ik het echt een eitje vind. Veel mensen denken dat ik geen auto of rijbewijs heb, maar dat heb ik wel, ik fiets gewoon liever. Ik snap niet dat mensen fietsen zo vreselijk kunnen vinden dat ze zelfs voor 2 km de auto pakken.
- Bijgewerkt
Ffion ik vind het ook zo belachelijk, vooral omdat mijn opa en oma van 80(!) pas sinds een maand een elektrische fiets hebben en geen eens de trap ondersteuning gebruiken. Echt fiets op een normale fiets als je jong bent en niks mankeerd, doe wat aan je conditie... alsjeblieft zeg.