Ik word echt enorm moe van de hele racisme / discriminatie discussie tegenwoordig. Men slaat echt door, ik heb het gevoel dat je tegenwoordig niks meer kan zeggen. Als je zegt dat je het belachelijk vind dat de Efteling dingen aan gaat passen dan krijg je naar je hoofd dat je dus discriminatie goedkeurt. Waarom? Ik keur discriminatie en racisme helemaal niet goed maar ik vind wel dat men enorm overdrijft. Neem nu het voorval weer met Sylvana Simmons, dat ze dan een debat gaat openen naar aanleiding van de schietpartij van laatst, en daarin dan vermeld dat de donkere mensen zich angstig voelen voor de politie, OMG waarom? Serieus, dat is in mijn ogen echt haat kweken. Godzijdank werd zij aan de grond toe gelijk gemaakt want dit ging nergens over. Ik vind best dat iemand kenbaar mag maken dat hij/zij zich gekwetst voelt door een bepaald iets maar er word tegenwoordig wel heel snel op iedere slak zout gelegd. En ik vind ook dat er teveel op kleur gefocust word terwijl er zoveel meer vormen van discriminatie is, waarom horen we alleen maar verhalen over donkere mensen die zich gediscrimineerd voelen?
Er word echt overdreven. Aanpassingen in de Efteling, waar zijn we toch mee bezig! Stop er gewoon mee met die onzin.