Ik weet natuurlijk dat het bestaat. Maar heb er nog nooit opgezeten. Ik hoor van mensen om me heen enorm wisselende ervaringen, zowel positief als enorm negatief. Zelf heb ik een enorme drempel voor apps en datingsites. Maar wil mezelf een dezer dagen toch eens een schopje gaan geven.

Nu zit ik dus een beetje te lezen hoe het nou werkt, maar de site van Tinder zelf is er (expres?) een beetje vaag over. Je kunt dus een gratis profiel maken, maar ook 2 betaalde versies; plus en golden. Ik las ergens dat als je een betaald profiel aanmaakt, dan ben je ‘onzichtbaar’ voor mensen die jij niet geliked hebt. Dat vind ik een fijne gedachte, maar kan ik op de site van Tinder zelf niet terug vinden als feature?

Verder is er de mogelijkheid om via Facebook aan te melden of via je telefoonnummer. Ik heb geen Facebook dus via tel nr lijkt voor de hand liggend. Ik weet alleen niet zo goed of je dan je profiel een keer kunt wissen en echt vanaf 0 weer kan starten, met hetzelfde tel nr. Dus dat is ook nog een dilemma.

Ik hoor graag ervaringen, tips, waarschuwingen, etc. Ow en ik heb een mega jaloerse ex. Een nieuwe man in mijn leven gaat gegarandeerd een drama worden. Ik ga me daar niet door laten tegenhouden maar ik wil dus het liefst iemand leren kennen een beetje in de luwte. En een evt nieuwe relatie pas naar buiten brengen als het serieus is. Dus vandaar dat ik niet enorm frontaal op Tinder wil.

De mensen die ik ken die Tinder gebruiken doen dat eigenlijk alleen voor de seks, het is een grote vleeskeuring. Er wordt ook niet omheen gedraaid ofzo, dit soort openingszinnen: zullen we samen pizza eten en dan seks, of lust je geen pizza?

Mijn broer en een goeie vriend hebben allebei via Tinder hun huidige partner leren kennen. (Beidde nu 2 jaar samen).

Ik heb geen idee hoe het precies werkt met abonnementen alleen. Sorry. Ik heb wel gehoord van een betaal abonnement en dat je alleen zichtbaar wordt als je iemand liked.

Sevenof9 Volgens mij kun je in je profiel gewoon aangeven dat een one night stand niet de bedoeling is.

Honkeytonk Een vriendin van mij is nu verloofd met iemand van Tinder. Ze gaan deze zomer trouwen. Nou hoef ik niet meteen opnieuw te gaan trouwen hoor. Maar de ervaringen verschillen dus inderdaad blijkbaar enorm..?

iMoeder oh dat zou kunnen ja 🙂 ik heb het zelf nooit gebruikt dus kreeg door die mensen het idee dat het vooral een seks app was 😛

Sevenof9 Ik denk dat het dat voor veel mensen ook is hoor. Ligt er denk ik aan hoe je het gebruikt. En dat heb ik alleen ook maar van horen zeggen. Dus ja, geen idee. 🤷‍♀️

Het algoritme waarop Tinder matches gemaakt worden is niet gestoeld op het doel om mensen bij elkaar te brengen die goed bij elkaar passen, want daarmee zou het programma zichzelf obsolete maken. Dat is iets wat ik in het achterhoofd zou houden. Het doel van Tinder is om Tinder te blijven gebruiken.

"Love me Tinder" is een leuke documentaire die je kunt kijken via NPO.nl
          Het is Zembla, dus wel een beetje ehm.. sturend. Maar toch wel het kijken waard, denk ik.

Manque Die heb ik ooit als eens gezien geloof ik. Toen die net uit was. En inderdaad; het algoritme en privacy bezwaren zijn tot op heden de reden geweest om er niet aan te beginnen. Zijn alleen zo weinig alternatieven..? Mijn voorkeur ligt toch wel erg bij nieuwe mensen online leren kennen (niet alleen voor daten overigens). Lekker veilig en bekend terrein voor mij.

• [verwijderd]

Qua abonnementen weet ik het niet, ik gebruikte het als vleeskeuringsapp haha. Twee vriendinnen van me hebben er een vaste relatie door dus denk dat het echt aan jezelf ligt hoe je het wikt gebruiken.

Ik heb het 5 jaar geleden gebruikt. Heb mijn huidige man via Tinder leren kennen en we hebben nu 2 tindertjes 🤣
            Ik heb begrepen dat de app is veranderd en het verschilt van de 'oude versie'. Ik vond het toen wel geinig. Soms gewoon om met leuke mannen te appen en een enkele keer een date.

Ik heb er geen ervaring mee. Maar een positief verhaal; mijn broer heeft zn huidige vriendin daar leren kennen. Ze wonen inmiddels al 2 jaar samen en zijn dolgelukkig.
            Het kan dus wel via tinder.
            Succes ermee in ieder geval. Ik hoop op een hele leuke man voor je!

• [verwijderd]

Ik vond het wel leuk. Tuurlijk zitten er een hoop idioten met stomme openingszinnen tussen, maar er zitten ook leukere tussen. Ik heb mij al eens afgemeld en de app verwijderd, maar toen ik mij weer aangemeld had stonden zelfs al mijn gesprekken en matches er nog in. Inmiddels gebruik ik het al een tijdje niet meer en sta ik ook niet zichtbaar. Ik heb geen betaald account maar je kunt jezelf gewoon uit de kaartenstapel halen zoals Tinder dat noemt.

Ik zou trouwens niet in je profiel zetten dat je geen ONS wil. Formuleer het wat leuker. Ik hoorde laatst dat 9 vd 10 vrouwen "geen ONS" in hun profiel heeft staan.
            Ik had er in staan dat ik kinderen heb. Dat trok ook wel weer ander publiek en zo wist ik ook heel gauw of iemand de moeite genomen had om mijn profiel überhaupt te lezen.

• [verwijderd]

Het is dat ik gelukkig getrouwd ben en bang ben "bekenden" tegen te komen maar dat hele tinder gebeuren lijkt me ontzettend leuk. Ongeneerd mannen keuren op hun uiterlijk en zonder intentie om te chatten of daten. Gewoon zien hoe ik nog in de markt lig 😂😂😂 Heb wel eens overwogen een kijkje op tinder te nemen maar vind het zo een afgang voor mijn man als een bekende van hem mij dan tegen komt.

[verwijderd] Dat lijkt me inderdaad niet erg bevordelijk voor de rust en vrede in huis nee. Als je man van de buurman hoort dat zijn vrouw op Tinder staat. 😅

[verwijderd] Hoe formuleer je op een leuke manier dat je geen ONS wil dan?
                Ik heb sowieso nogal moeite met profiel teksten verzinnen. Ben niet zo echt doorsnee vrouw die houd van koken, wandelen en graag naar Orange is the New Black kijkt. Maar heb nog niet echt een positieve manier gevonden om dat te verwoorden.
                ‘Nerd vrouw zoekt mede-nerd’ is ook weer zo vaag.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

iMoeder je laatste zin zou best eens succes kunnen hebben 😁 dan kom je wel gelijk de mannen tegen die dat wel kunnen waarderen 😉 zoiets als eerste zin en daarna een klein beetje over jezelf. Hele teksten worden toch amper gelezen. 9 vd 10 x kijken mannen alleen en hebben ze de keuze binnen een seconde gemaakt.

Ik kwam nog wel eens profielen tegen waarin mannen hadden gezet dat ze op zoek waren naar gezellig contact en van daaruit wel zouden zien wat eruit zou komen. Dat waren de mannen die gewoon rustig gingen daten zonder gelijk in een bed te belanden.

Maar wat ik al zei, doordat ik erin had staan dat ik kinderen heb kwam ik wel wat serieuzere types tegen. Tuurlijk ook wel genoeg die dat niet waren maar die zijn zo doorzichtig dat je daar zo doorheen prikt.

Je hebt er trouwens ook genoeg tussen zitten die na 3 berichten al zeggen dat ze de meldingen van Tinder niet goed binnen krijgen en dan vragen om je telefoonnummer. Vooral geen gehoor aan geven. Die hebben het telefoonnummer van elke vrouw op Tinder die daar in trapt.

• [verwijderd]

Oh en als je wat zekerder wilt zijn van iets serieuzers is misschien een betaalde datingsite een idee.

Ik heb mij laatst aangemeld met een gratis account bij Lexa. Ik kon maar enkelen een bericht sturen die mij een bericht hadden gestuurd maar ik deed het gewoon even om te kijken of ik het wat zou vinden. Dat trekt ook wel een ander soort mannen hoor. Overduidelijk serieuzer. En je hoeft niet zoveel in je profiel te zetten want bij Lexa staan er al allerlei vragen waar je een antwoord op kunt selecteren en op basis daarvan krijg je ook weer matches.

Verder vond ik het zeker niet de moeite waard om ervoor te betalen 😅 maar wel leuk om eens te kijken.

[verwijderd] Sja misschien moet ik eerst maar eens bedenken wat ik nou eigenlijk wil. Datingsites heb ik ook over gedacht, maar bij de woorden ‘serieuze relatie’ krijg ik het nog steeds een beetje benauwd. Terwijl ik zeker weten geen casual iets wil, dat is helemaal niks voor mij. Lekker ingewikkeld. 😅