• [verwijderd]

Sevenof9 wat verschrikkelijk dat de nicht van je man is overleden 🙁 Hoe is dat gebeurd?

• [verwijderd]

Vulpen Ik ontken toch niet dat vaccinatie ziektes voorkomen?

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] ik weet er niet heel veel details over. Het is ook lang geleden, mijn vriend is van 1971. Het is wel de reden dat hij en zijn broers dus zelf ook niet gevaccineerd zijn. Ik weet dat zijn nicht gezond was, zich goed ontwikkelde en na vaccinaties gehandicapt is geworden, ze kon daardoor niet meer thuis wonen en is uiteindelijk in de instelling waar ze woonde overleden. Ik vind dit ook een lastig onderwerp omdat ik natuurlijk nooit terug kan halen welk vaccin, of dat nu nog gegeven wordt en of ze misschien al een infectie had of ziek was op het moment van de vaccinatie. Dus het is nou niet keihard bewijs (vandaar ook dat ik niet een duidelijke voor- of tegen mening heb). Ik heb wel met andere mensen gesproken met vergelijkbare verhalen in hun zeer directe omgeving, een kerngezond kind dat na een vaccinatie ziek of gehandicapt wordt en overlijdt. Die dingen neem ik wel heel serieus. Verhalen als: autisme komt door vaccins en allergieën komen door vaccins vind ik onzin. Dat ongevaccineerde kinderen standaard gezonder zijn vind ik ook onzin. Mijn oudste stiefdochter die dus niet gevaccineerd is heeft add en huisstofmijt allergie en bijna altijd eczeem. Ik ben gevaccineerd en ik heb dit soort dingen allemaal niet.

• [verwijderd]

Sevenof9 heftig! Ik begrijp wel dat dat allemaal moeilijk en pijnlijk is om te achterhalen.
        Sterkte voor je man!

Het idee dat scholen vaccins zouden mogen verplichten zou ik trouwens niet erg vinden. Als ouders het recht hebben om zelf te kiezen voor wel of geen vaccins, moeten ouders ook het recht hebben om te kiezen voor een school waar alle kinderen gevaccineerd zijn. Ik vind dan wel dat er ook scholen zouden moeten zijn waarbij dit geen verplichting is, zodat alle kinderen naar school kunnen gaan. De keuze van ouders om hun kind niet te vaccineren mag het kind de kans op goed onderwijs niet ontnemen.

[verwijderd] Uuh ik dacht dat jij de vraag stelde in hoeverre je kunt weten dat vaccinaties kindersterfte hebben voorkomen omdat ook andere factoren van belang zijn? Daar geeft dat onderzoek antwoord op. Als je iets anders bedoelde heb ik niets gezegd.

• [verwijderd]

Vulpen Nee, het gaat mij om het gebruik van emotieve en ongefundeerde uitingen (aan beide zijden). Het betreffende plaatje was daar een perfect voorbeeld van.

Ik zou liever een miniscule kans hebben op bijwerkingen zoals autisme (niet dat die bijwerking bewezen is) dan een kleine kans lopen dat mijn kind een dodelijke ziekte krijgt.

En ik vind niet dat mijn buurvrouw mag beslissen om mijn kind in gevaar te brengen, dus ik ben pro verplichten. Niet via financieel nadeel, maar gewoon iedereen inenten tenzij er medische reden is om het niet te doen.
            Als ouders heb jij recht om over je kind te beslissen, maar dat houdt op bij gevaar voor zijn/haar gezondheid en in geval van gevaar voor anderen. Als jij tegen de dokter zegt dat hij jouw kind niet mag behandelen voor iets, dan grijpt de overheid ook in. Ik vond dat tekstje over eten heel goed 👍

Mary ik ken wel iemand die niet vaccineert, een oud collega van mij. Zij vaccineert niet omdat t gif is, en dat wil ze niet in haar kinderen. Dat ze tijdens haar zwangerschap rookte was niet erg natuurlijk. Ze had wel meer aparte ideeen/uitspraken dus heb er verder nooit met haar over gesproken. Zij kent overigens niemand waarbij een vaccinatie niet goed is gegaan.

[verwijderd] Lastige vind ik ook dat sommige “onderzoeken” steeds weer worden aangehaald. Het autisme-onderzoek nalv vaccinaties is ontkracht met tegen onderzoeken en toch hoor je dat argument nog vaak terug. Heel hardnekkig

Ik ben pro vaccineren. Korten op financiële middelen vind ik dan weer minder. Weren op scholen en kinderdagverblijven sta ik wel positief tegenover.

• [verwijderd]

iMoeder exact dit. Ik hou hier zo van: nee hoor al die wetenschappelijke onderzoeken zeggen niks, ik wil liever zelf gedegen onderzoek doen. Ehm ja, want al die wetenschappers klooien maar wat aan natuurlijk.

• [verwijderd]

Ik zou het een goede ontwikkeling vinden. Als mensen niet willen luisteren, moeten ze maar voelen. Helaas raak je mensen het snelst in de portemonnee.

Ook zou ik graag zien dat het verplicht wordt op scholen en crèches om in te enten.

• [verwijderd]

Ik vind het bizar dat veel ouders die hun kinderen niet inenten zelf wel ingeënt zijn. En gereisd hebben waarvoor inentingen nodig waren. Ze eisen ook altijd meer onderzoek terwijl er al meer dan genoeg onderzoek is. In gesprek gaan met die groep? Kom nou zeg. Alsof de overheid met elke randdebiel die ergens vragen over heeft in gesprek moet gaan.

Overigens ben ik dus iemand die oa mazelen en voorheen heel veel meningitis met eigen ogen heeft gezien. Dat geneest je echt van iedere twijfel.

Vinden jullie trouwens dan ook dat in het kader van groepsimmuniteit volwassenen zich ook weer moeten laten vaccineren? En doen jullie dit zelf ook door trouw je boosters te halen? Ik ken zelf niemand die dit doet, ik heb het idee dat de meeste volwassenen dus niet meer beschermd zijn en dan is er natuurlijk überhaupt geen groepsimmuniteit. Ik vraag me dit echt af, ik hoor hier nooit iemand over in een vaccinatie discussie, terwijl ik denk dat er veel meer ouders dan kinderen niet gevaccineerd zijn. De nadruk van de discussie ligt dan toch eigenlijk verkeerd? Correct me if I'm wrong, maar ik snap het niet.

Hopsatee
                  Waar hoor jij het argument echt nog terug dan als ik vragen mag? Op fora wordt het steeds weer aangehaald, maar ik zie het niet vaccineerders nooit ergens beweren.

Robije
                    je praat er met haar nooit over maar weet wel heel zeker dat zij niemand kent waarbij een vaccinatie niet goed is gegaan?

• Robije hebben hierop gereageerd.

Sevenof9 Ik weet dat de meeste artsen, kinderverpleegkundigen en bijv verloskundigen wel boosters halen en zich opnieuw laten inenten. Omdat zij veel (fysiek) contact met veel verschillende mensen en kinderen hebben.

iMoeder ik kan me voorstellen dat die dat vanuit hun werk ook meekrijgen en er daarom bewust mee bezig zijn, maar toen ik in de kind- en jeugdpsychiatrie werkte heb ik nooit iemand gehoord over een booster vaccinatie terwijl die kinderen juist kwetsbaar zijn lijkt me?