[verwijderd]
Absoluut verplichten. Volksgezondheid gaat voor op levens-/geloofsovertuiging.
Absoluut verplichten. Volksgezondheid gaat voor op levens-/geloofsovertuiging.
Moeilijk. Verplichten vind ik misschien te ver gaan maar aan de andere kant, ik vind wel dat men niet gevaccineerde kinderen moet kunnen weigeren bij scholen of de opvang bijvoorbeeld.
Het feit blijft dat sinds er gevaccineerd word er veel minder ziektes in de wereld zijn. Sinds er steeds minder mensen vaccineren zie je dat oude ziektes gewoon weer terug komen. Ik kan mij dus ook wel vinden in de tekst die @Mary heeft geplaatst, ik denk eerlijk gezegd niet dat dit is om de anti vaccinatie groep belachelijke te maken @Sevenof9 , vind het juist een heel duidelijk statement. Het is gewoon een feit dat er steeds meer ziektes weer terug komen, is dat dan wat we echt willen? Dat we weer terug komen in het stenen tijdperk waarin vele kindersterfte zal plaats vinden?
Als het vaccineren zo ontzettend slecht is zoals de Anti groep doet voorkomen, hoe komt het dan dat er met de jaren vele ziektes voor een groot gedeelte zijn verdreven? En dat nu, vanwege de grote hoeveelheid mensen die niet vaccineren, al die ziektes weer langzaam aan terug komen?
Aan de ene kant zegt alles in mij ja, maar aan de andere kant, zodra mensen iets moeten, is er nog meer tegenstand, het lijkt me juist belangrijker dat mensen leren begrijpen hoe wat en waarom. dus betere informatievoorziening.
Maar het is natuurlijk wel lastig om een groep mensen te overtuigen, die erin geloven dat het RIVM, dat de wetenschappers die dit onderzochten enz, allemaal lulkoek en complotjes zijn.
Ik vind wel dat scholen en KDV verplicht moeten worden op openheid te geven hoeveel kindjes er ongevaccineerd rondlopen (zonder naam enz) en evt. ongevaccineerde kindjes mogen weigeren. (al vind ik dat weer lastig, want ongevaccineerde kindjes die door medische redenen geen vaccinaties kunnen krijgen, hebben de groepsbescherming juist nodig, maar dan zul je met een soort van medische verklaringen oid moeten gaan werken, en dan denk ik, tsja, bij de meeste cb hebben ze er ook echt geen kaas van gegeten, die zeiden ook dat ik mijn zoontje wel kon vaccineren toen hij een ooronsteking had)
lastig lastig. Ik hoop vooral dat er betere en meer informatie komt, waarom het zo belangrijk is om je kind wel te vaccineren. en dat evt. een vertraagd of aangepast vaccinatiepakket een gewone keuze kan worden.
debaky Het is misschien niet bedoeld om een groep belachelijk te maken, maar zo komt het wel over. Als je wilt dat mensen hun gedrag veranderen zul je eerst moeten begrijpen waarom ze dat gedrag hebben. Dit soort plaatjes (en opmerkingen van politici) geeft aan dat mensen niet snappen waarom mensen twijfels hebben bij vaccineren en er wordt weinig moeite gedaan om dit te willen begrijpen. Om dan een chantagemiddel (geld) te gaan gebruiken lijkt me geen goede oplossing, mensen voelen zich dan nog minder serieus genomen en het zal de twijfel alleen maar vergroten. En wat al eerder genoemd is, voor rijke mensen maakt dit dan niets uit, alleen arme mensen worden benadeeld in hun keuzevrijheid.
De vragen die je aan het einde van je post stelt kun je denk ik gemakkelijk antwoord op krijgen door open in gesprek te gaan met mensen die niet vaccineren en je te verdiepen in hun standpunten. Dan zul je merken dat die 'groep' heel verschillende beweegredenen heeft, van religie, tot angst voor autisme, tot sterfgevallen/ernstige bijwerkingen in de directe omgeving tot geen antwoorden krijgen op kritische vragen die aan artsen gesteld worden en dan zelf verder gaan zoeken.
debaky zijn er minder ziektes of zijn er andere ziektes?
Ik ben absoluut niet voor verplicht vaccineren. Ik twijfel ontzettend of ik mijn kinderen laat vaccineren.
In ieder geval als ik het doe, doe ik het aangepast.
Hoe de overheid/het RIVM ermee omgaat, geeft mij meer twijfels dan overtuiging.
Ik zou liever een onafhankelijk onderzoek zien, dan gesprekken met mensen die je verplichten tot dingen waar je niet volledig achterstaat.
Ook vind ik dat er sowieso teveel wordt ingeënt.
Ik denk dat het op openbare scholen en kinderdagverblijven een verplichting zou moeten zijn om je kinderen te laten vaccineren. En omdat een school niet zomaar het recht heeft om medische gegevens in te zien, zal er een centrale registratie moeten zijn, een controle-orgaan om dit aspect van de medische veiligheid op scholen en dagverblijven te waarborgen. Daarin ligt denk ik wel een rol voor de overheid.
Op die manier blijven ouders de vrijheid hebben om hun kinderen niet te vaccineren, maar dan zullen ze zich moeten wenden tot thuisonderwijs of particuliere scholen waarvan duidelijk is dat de overheid niet kan garanderen dat alle kinderen gevaccineerd zijn.
Korten op kinderbijslag of andere financiële maatregelen vind ik niet juist.
Het duurde echt een paar jaar voordat ik op dit standpunt landde. Het is een lastig kwestie.
Edit// uiteraard moeten kinderen met een contraindicatie voor vaccinaties een uitzondering op de regel zijn. Als de rest van de kinderen wel gevaccineerd is, kunnen deze kinderen toch in het regulier onderwijs geplaats worden, wat nu niet altijd mogelijk is.
[verwijderd] In vergelijking met vroeger denk ik dat er veel minder ziektes zijn, ik blijf er bij dat mede door het vaccineren veel ziektes terug gedrongen zijn. Het sterfte geval is in deze tijd veel minder dan vroeger en daar kan niemand omheen.
En hoezo word er volgens jou teveel ingeënt?
Hmm of ik nou voor of tegen ben vind boete of korten op kinderbijslag sws geen goede maatregel. Niet vaccineerders zeggen nu al vaak dat vaccineren ook vooral is om geld binnen te krijgen bij overheid, ze zullen dan alleen nog maar meer gevoed worden in dit standpunt
[verwijderd] Hoe de overheid/het RIVM ermee omgaat, geeft mij meer twijfels dan overtuiging.
Waarom?
[verwijderd] Ik zou liever een onafhankelijk onderzoek zien
Die zijn er toch allang?
Boetes uitdelen is natuurlijk gewoon onzin. Weigeren op scholen/opvang ed. is wel een goede manier.
Niet vaccineren? dan ga je maar thuisonderwijs volgen of op een school zitten waar niemand vaccineert. Kun je lekker samen het risico lopen op polio. Gezellie!
Born2bme Hmm of ik nou voor of tegen ben vind boete of korten op kinderbijslag sws geen goede maatregel. Niet vaccineerders zeggen nu al vaak dat vaccineren ook vooral is om geld binnen te krijgen bij overheid, ze zullen dan alleen nog maar meer gevoed worden in dit standpunt
Boete of korten op kinderbijslag vind ik inderdaad geen goede maatregel.
iMoeder idd, er is zooooooveel onderzoek gedaan naar vaccinaties. Volgens mij nog meer dan naar magnetrons en aspartaam (lol) . Maar het lijkt maar niet genoeg. Het voelt onnatuurlijk of weet ik veel wat precies het probleem is en dan is het eng en wil men het niet. Dat het serieus letterlijk levens redt maakt blijkbaar niet uit.
Ik begrijp het niet.
[verwijderd] Ik begrijp het ook niet. Het is nou juist zo een mooie en natuurlijke oplossing. Om je eigen immuunsysteem te trainen door blootstelling aan verzwakte of dode versies van een virus.
debaky ik blijf er bij dat mede door het vaccineren veel ziektes terug gedrongen zijn.
Vervang 'mede door' maar door 'met name door'.
Probleem is alleen dat mensen zo graag zelf willen nadenken en niet meer durven vertrouwen op de wetenschap/de overheid. Zolang er niet een massale polio-epidemie komt, zien mensen er ook niet de noodzaak van in, want hun kind is zo toch ook gezond?
Ik ben niet tegen vaccinatie, maar ik ben wel tegen het verplicht stellen ervan daar het indruist tegen het recht op zelfbeschikking. Nu is het vaccinatie, straks orgaandonatie, en waar houdt het op?
En ik wordt echt naar van de emotieve berichtgeving en daaruit voortvloeiende hetze die er tegenwoordig gevoerd wordt tegen mensen die om welke reden dan ook een andere keuze maken.
Vulpen de verhalen over 'vaccinatieschade' (wat dat ook wezen mag) helpen ook niet mee. Polio zien we bijna niet meer (duh, vaccinaties en zo) dus waarom is vaccineren nog nodig dan? En kijk he! Pietje, het zoontje van de buurvrouw van de collega van Marietje die heeft chronische rugpijn. Voor de vaccinatie had hij het niet, nu wel. Dus ik vaccineer niet hoor! Mijn kind krijgt maar lekker mazelen, da's veel beter dan het risico op een niet duidelijke vage aandoening waarvan niet bewezen is dat het überhaupt door de vaccinatie komt. (En niet bewezen is omdat artsen en overheid en iedereen het in de doofpot stopt, want het is wel degelijk bewezen, namelijk door mij, de moeder van. En Google. En websites op Google.)
[verwijderd] Vaccinatieschade/bijwerkingen worden ook gewoon erkend dat die er zijn, ook door mensen die er verstand van hebben, ze zijn alleen zeldzaam. Verhalen helpen inderdaad niet mee, maar als iemand in je directe omgeving zeer ernstige bijwerkingen had of overleden is na en vaccin is het toch logisch dat je er je bedenkingen bij hebt? Veel ouders worstelen met het dilemma: ik wil niet dat mijn kind ziek wordt en daaraan overlijdt of er iets ernstigs aan over houdt, maar als mijn kind last krijgt van ernstige bijwerkingen is het mijn schuld dat ik heb laten inenten, terwijl het niet zeker is dat het kind ziek zou zijn geworden. Er wordt altijd een duidelijk onderscheid gemaakt in anti en pro vaccins, maar ik denk dat het grijze gebied enorm is en dat veel mensen zijn die uitgesteld vaccineren of deels (bijvoorbeeld bmr niet, maar meningokokken wel om maar wat te noemen).