[verwijderd] Ik vind dat de meeste scholen niet goed aansluiten bij het kind als individu. Als kinderen nog niet naar school gaan wordt het normaal gevonden dat kinderen zich op verschillende manieren ontwikkelen, als ze naar school gaan moeten ze ineens allemaal op dezelfde manier dezelfde lesstof tot zich nemen, terwijl het ene kind daar misschien nog niet aan toe is en het andere kind wel maar niet op de manier waarop het aangeboden wordt enzovoort. Het onderwijssysteem sluit niet aan bij wat we weten over de ontwikkeling van kinderen en ik vind het heel ongezond dat kinderen zoveel stil moeten zitten terwijl ze van nature beweeglijk zijn. Ik heb zelf tijdens mijn studie (pedagogiek) ervaring opgedaan op verschillende scholen maar vond alleen Iederwijs/democratisch onderwijs goed aansluiten bij de kinderen. Democratische scholen zijn meestal particulier en heel erg duur, ook niet bij ons in de buurt, dus hoewel ik dat graag zou willen weet ik niet of dat haalbaar zou zijn. Daarom zou ik dus kiezen voor thuisonderwijs en dan contact zoeken met andere thuisonderwijzers en daarmee afspreken zodat de kinderen genoeg sociale contacten opdoen en leren samenwerken. Eventueel ook voor bepaalde vakken waar wij zelf niet goed in zijn wel iemand inschakelen (ik ga geen natuurkundeles geven bijvoorbeeld) of op de basisschool thuisonderwijs geven en middelbare school niet. Het is ook een beetje kijken wat voor kind je hebt en wat daarbij past, dus in principe sluit ik niks uit hoor, ook geen school. Waarom het zorgwekkend zou moeten zijn weet ik niet, ik ken genoeg mensen die thuisonderwijs geven en hun kinderen, zijn gewoon normale mensen (in de zin van: vanalles wat qua levensstijl, opleidingen, beroepen), leuke en sociale kinderen.