Sevenof9 De Snijtafel is een programma van Kasper C Jansen op YouTube, maar ook via VPRO. Het begon ooit ludiek, twee jongens die samen heel erg serieus de teksten van popliedjes gaan analyseren, later werd het (imho) een stuk interessanter. Analyses van DWDD en van Kinderen voor Kinderen, de docu van Sunny Bergman, politieke speeches, reclames van Rituals, van alles werd op de Snijtafel gelegd. Jij als INTJ zou dat misschien ook wel leuk vinden 🙂
Maar ze hebben ook 2 keer comedy geanalyseerd, eerst Toren C (wat ik toch al de meest cringe-waardige non-humor vond die ik ooit op Nederlandse televisie gezien heb) en vorige jaar dus De Luizenmoeder. Wat ik eerst best een aardig programma vond, al snapte ik soms niet helemaal wat nu de stijl was qua humor; er schortte iets aan waar ik mijn vinger niet op kon leggen. En toen keek ik dus de Snijtafel, waar het weer kapot geanalyseerd werd. Toen ik de eerste aflevering van seizoen 2 keek, zag ik precies weer dezelfde inconsequenties, gerecyclede grappen (serieus, weer een 'buitenlands' kind met een moeilijke naam?) overdreven xenofobie, onlogische typetjes enz. En toen zat ik me alleen nog maar te ergeren😑 Beetje jammer. Een gevalletje once seen, can't be unseen.