- Bijgewerkt
Ik kijk met een extra paar ogen, wij (man, dochter en ik) waren namelijk eenmalig figuranten
Ik kijk met een extra paar ogen, wij (man, dochter en ik) waren namelijk eenmalig figuranten
[verwijderd] de acteur die Anton speelt is ook de maker van het programma, dus het hele programma stopt en niet alleen hij. Zo begreep ik het gister tenmiste.
ik heb weer dubbel gelegen, wat een heerlijke grappen!
Gaaf! Konden wij jullie afgelopen zondag al zien, of komt dat nog een keer?
[verwijderd] moet nog komen
fafa Ik vond Karel een beetje raar deze aflevering. Volgens mij was dat vorig seizoen toch juist de relaxte, openminded, linkse bomenknuffelaar? Nu kwam er juist een achterdochtig opgefokt ultrarechts kantje boven. Komt nu zn ware aard tevoorschijn ofzo? Vond het maar vreemd.
Volgens mij komt dat door de bommelding tijdens zijn vakantie dat ie nu zo raar doet.
Ik vond het zelf weer een leuke aflevering.
Superleuk!
Ik ben fan van Juf Helma!!
Maar Juf Ank, slist zij nou meer dan het vorige seizoen?
Appelsientje ja ik vond haar ook anders praten, kon er de vinger niet op leggen.
Sevenof9 komt misschien door dat gekke ge-agggggmed
Die juf Helma idd, fantastisch. Daar waar juf Ank vorig seizoen de held was, vind ik dat nu van juf Helma.
Cactusje ik zat echt te wachten tot Philipien tegen Helma zou zeggen: "ja ik heb zelf een bommelding gedaan omdat het zo oersaai was in Dresden"
Ik heb echt heel hard gelachen weer, ik hou er zo van! Ik word ook maar juf denk ik
Nah, de Snijtafel heeft het verpest voor mij. Ik zit nu overal zo kritisch naar te kijken, er is geen bal meer aan... al vond ik het wel heerlijk incorrect om die Helma zo uit het raam te zien roken.
Sevenof9 De Snijtafel is een programma van Kasper C Jansen op YouTube, maar ook via VPRO. Het begon ooit ludiek, twee jongens die samen heel erg serieus de teksten van popliedjes gaan analyseren, later werd het (imho) een stuk interessanter. Analyses van DWDD en van Kinderen voor Kinderen, de docu van Sunny Bergman, politieke speeches, reclames van Rituals, van alles werd op de Snijtafel gelegd. Jij als INTJ zou dat misschien ook wel leuk vinden
Maar ze hebben ook 2 keer comedy geanalyseerd, eerst Toren C (wat ik toch al de meest cringe-waardige non-humor vond die ik ooit op Nederlandse televisie gezien heb) en vorige jaar dus De Luizenmoeder. Wat ik eerst best een aardig programma vond, al snapte ik soms niet helemaal wat nu de stijl was qua humor; er schortte iets aan waar ik mijn vinger niet op kon leggen. En toen keek ik dus de Snijtafel, waar het weer kapot geanalyseerd werd. Toen ik de eerste aflevering van seizoen 2 keek, zag ik precies weer dezelfde inconsequenties, gerecyclede grappen (serieus, weer een 'buitenlands' kind met een moeilijke naam?) overdreven xenofobie, onlogische typetjes enz. En toen zat ik me alleen nog maar te ergeren Beetje jammer. Een gevalletje once seen, can't be unseen.
Ik weet niet zo goed wat ik van de luizenmoeder vindt.. bij seizoen 1 ben ik halverwege afgehaakt. Ik irriteerde me eigenlijk aan veel dingen met name die idioot van een directeur met dat vingertje van hem.. en die domme Nancy...
heb zondag weer gekeken en kon er ook wel weer om lachen maar na drie keer acchhhhmed ben ik met die grap wel weer klaar.. ik denk wel dat ik zondag weer kijk hahaha
Manque Oké, ik heb er nooit van gehoord, ik zat weer eens onder mijn steen denk ik Het klinkt wel heel interessant. Hoewel ik de luizenmoeder erg leuk vind, was mij ook al opgevallen dat er nu wéér een kind was met een moeilijke naam voor juf Ank. Zei al tegen mijn vriend dat het goed is dat er een jaar tussen de twee seizoenen zat, want anders zou iedereen dat opvallen. Ik sla hun kritiek op de luizenmoeder maar even over denk ik, ik ben zelf al kritisch genoeg op programma's, moet toch nog ergens om kunnen lachen
Maar ik ben wel heel benieuwd wat ze over Sunny Bergman te zeggen hebben, want tja, wat zal ik zeggen, ze is niet echt mijn favoriete documentairemaakster zegmaar. Met haar 'wit'
Ik kan me nog zo goed een moment herinneren waarin iemand in gesprek was met Gerda Havertong op televisie. Iemand noemde haar bruin en zij corrigeerde dat naar zwart, bruin mocht je niet zeggen. Dat vond ik zo vreselijk raar, want ze was helemaal niet zwart, maar overduidelijk bruin. En nu moet ik mijn huidskleur ook al wit noemen? Ik wil donkere mensen best zwart noemen als ze dat graag willen, ik weet de reden erachter niet, maar ik ga mezelf niet wit noemen want ik ben niet wit. OkΓ© nu dwaal ik wel heel erg af, maargoed, ik ga het kijken, tnx voor de uitleg/tip!
Sevenof9 Ik vond het ook niet echt een goede documentaire, o.a. door het steeds maar gebruiken van dat wit en zwart. Ik, als mesties, kan me echt vreselijk ergeren aan het feit dat de rassendiscussie en het concept van racisme gereduceerd wordt tot twee uitersten. En ook als ik mijn eigen raciale achtergrond buiten beschouwing laat maar er gewoon als mens over nadenk, erger ik me wanneer gecompliceerde en serieuze kwesties in een versimpeld, binair jasje gegoten worden zodat mensen kunnen zeggen dat ze iets Γ³f complete lariekoek Γ³f een grove schande vinden. Geef het gewoon de aandacht die het verdient, denk ik dan.
Ik denk wel dat je de Snijtafel leuk vindt Het is wel zuur, uitgebreid, gedetailleerd. En ik ben het er niet altijd mee eens, maar het leert je wel op een andere manier naar mediabeelden kijken.
Manque Jij bewijst hier eigenlijk je eigen punt al. Het woord mesties moest ik googlen, dat geeft inderdaad aan dat er veel te veel in uitersten gedacht wordt! Ik vind huidskleur ook zo niet relevant. Mijn stiefdochters zijn deels Surinaams, ze zijn erg licht qua huidskleur, vooral aan de oudste is het helemaal niet te zien. Zou Sunny haar dan wit noemen? En haar zusje dan, die net een iets donkerdere huid heeft, maar wel blond haar heeft, waardoor niemand het doorheeft? Die ziet er altijd uit of ze net uit een warm land terugkomt en in de zon heeft gelegen. Maar hoe noem je dat dan? Ik vind het zo'n non-discussie, er zijn enorm veel verschillende kleuren huid, met verschillende ondertonen, de ene donkerder dan de andere. Maar naast huidskleur zijn er nog veel meer uiterlijke kenmerken die iemands 'ras' duidelijk maken. En hoe noem je een 'zwarte' albino dan bijvoorbeeld? Al dit gezwets over hoe je een kleur noemt leidt af van waar het werkelijk over gaat.
Ik was al begonnen met kijken, heerlijk ook een Brabants accent erbij!
Sevenof9 Maar ik ben wel heel benieuwd wat ze over Sunny Bergman te zeggen hebben, want tja, wat zal ik zeggen, ze is niet echt mijn favoriete documentairemaakster zegmaar. Met haar 'wit'
Totaal of topic, maar zo met je eens! Ik ga de snijtafel ook maar eens opzoeken in de hoop dat ze gehakt maken van Sunny. Heb 2 of 3 docu's van haar gezien en vind het gewoon echt een stomme vrouw door hoe ze dingen verwoord.
Het eerste seizoen een paar keer geprobeerd, maar niet langer dan 10 minuutjes volgehouden. Flauw, niet origineel en voorspelbaar, maar de typische dingen waar je tegenaan loopt als je voor het eerst een kind op de basisschool hebt vond ik best grappig. De eerste aflevering van seizoen twee kwam ik niet verder dan 5 minuten en heb de handdoek nu definitief in de ring gegooid. Niet mijn humor.
Ik vond het wel leuk, maar niet speciaal heel anders of grappiger dan het eerste seizoen, wat ik wel had verwacht gezien het interview met Diederik Ebbinge dat ik had gelezen waarin hij dat beweert. Denk dat het goed is dat dit het laatste seizoen is.