[verwijderd]
Angel1980 ohhh dat las ik vanmorgen via de Linda.
Heel bijzonder ja haha
Angel1980 ohhh dat las ik vanmorgen via de Linda.
Heel bijzonder ja haha
Angel1980 stom dat er geen foto van de bewoners bij zit, je wil toch wel weten wat je koopt?
Angel1980 Wat vreemd. Wat voor voordeel heb je dan als koper? Zo'n constructie heb ik nog nooit gezien.
[verwijderd] dat dacht ik ook al!
Klein, maar mooi appartement. En dat voor een zeer zachte prijs, dat zie je niet vaak!
https://www.funda.nl/koop/doorn/appartement-86426819-park-boswijk-200-441/
Angel1980 in frankrijk heb je ook een soortegelijke constructie die best gebruikelijk is (iig genoeg dat bijna iedereen het wel kent). Voordeel is: je koopt iets voor een veel lagere prijs dan de marktprijs. Je hoopt wel dat die mensen weg zijn voordat je zelf dood bent ;-)
[verwijderd] ik denk dag de prijs het voordeel voor de koper is. En gedult hebben.
Mijn oude buurjongen heeft 3 huizen naast mijn ouders (alweer jaren geleden) zo een zelfde koop gedaan. β¬100.000 voor twee 2 onder 1 kap woningingen (waarvan 1 bewoont en die vrouw mocht er blijven tot haar dood). Hij heeft voor zichzelf de ene woning zo verbouwd dag als de buurvrouw dood ging er makkelijk kon worden doorgebroken. 6 jaar later ging de buurvrouw dood en heeft hij haar deel bij zijn woning getrokken. Nu nog 8 jaar later is zijn woning (wat nu 1 vrijstaande woning is) getaxeerd op bijna 2 miljoen. Dus een gunstige prijs en gedult hebben kan uiteindelijk zijn vruchten echt afwerpen!
Mamavandrie34 Ja, dit dus. Is heel normaal hier in Frankrijk - De bewoners krijgen geld vrij uit het huis, en jij doet een investering die als het goed is later iets gaat opleveren.
Het betreft dan ook natuurlijk mensen die geen levensverwachting van een halve eeuw meer hebben...
[verwijderd] 2 miljoen? Dat zijn wel bizarre prijzen.. Amsterdam, waar de grond momenteel van goud is..
[verwijderd] Mooi inderdaad, maar ik vind de locatie echt niks. Wat een lelijk uitzicht.
[verwijderd] Ooooo, lijkt me zo gaaf om zo te wonen. Of een oud klooster dat verbouwd is ofzo.
Ze willen dus dat je dit koopt, maar zelf niet mee betalen in de kosten? Lekker gratis wonen. Geen hypotheek, geen huur.... Dus....
[verwijderd] Het punt is dat je het huis veel goedkoper koopt dan wanneer het vrij opgeleverd zou worden. Een investering dus.
[verwijderd]
Ja dat snap ik, maar toch....
Grof gezegd hoop je dan maar dat de eigenaar 90+ is, ben je snel van ze af ...