Ik zou ook graag minder vlees willen eten, maar ik kan niet tegen peulvruchten en tofu vind ik niet te eten. Tegenwoordig doe ik 500 gram minder gehakt door de spaghetti saus (Ik maak deze voor 4 keer klaar), en de saus is nog steeds lekker. Daarnaast eten wij minimaal 1 keer per week duurzaam gevangen vis.
Ik vlieg echter zeer regelmatig, ik heb geen zin om met een wagenziek kind 3 dagen in de auto te zitten naar Spanje. Daarnaast verkleint vliegen de reistijd naar bijvoorbeeld Engeland enorm.
In plaats van weggooien geef ik nu een hoop spullen weg of verkoop ze.
Wij scheiden het afval, alhoewel ik mijzelf begin af te vragen waarom wij dit nog doen. Bij het afvalverwerkingsbedrijf zelf wordt namelijk alles weer op 1 grote hoop gegooid. Maar ach, dan heb ik in elk geval mijn best gedaan.
In de tuin hebben wij een groentetuin, op deze manier leren de kinderen ook direct wat over de natuur.
Wij lopen naar school (genoeg ouders die voor die 5 minuten lopen de auto pakken), ook als het regent.
Ik heb een scooter aangeschaft om naar mijn werk te gaan, deze is een stuk beter voor het milieu dan de auto. Maar eerlijk is eerlijk, als het hard regent, sneeuwt ligt en of het is glad op de weg dan pak ik alsnog de auto.
Er wordt hier in huis nooit voedsel weggegooid. Of we vriezen de restjes in (handig voor als een van ons op het werk moet eten), of de huisdieren likken de pan leeg als we even niet opletten. 😁