iMoeder Ja, ik heb een nieuwe, stevigere gel gekocht. Die is vanmiddag bezorgd, dus te laat voor het wassen van vandaag, maar ga ik volgende keer proberen. Wat ik er van lees krijgen veel mensen daar een stevige cast mee, dus ik heb daar goede hoop voor. Maar vandaag heb ik dus nog een keer mijn gel gebruikt die weinig tot geen cast geeft. Ik heb daarmee echt gevarieerd met de hoeveelheden, maar had met geen enkele hoeveelheid succes. Hij ruikt wel lekker.
Ik heb inderdaad een keer appelazijn gebruikt. Dat wil ik zeker met enige regelmaat gaan doen. Weet jij of dat slecht is voor je haar als je het te vaak doet?
Over shea moisture heb ik her en der gelezen dat het redelijk zware producten zijn. Ik heb heel fijn haar, dus dat moet ik juist niet hebben.
Ik heb ook een keer een kwartiertje geplopt met een haarnetje, i.p.v. met een microvezeldoek. Ik had niet het idee dat dat veel effect had, maar dat kan zeker ook komen door de gel, dus met mijn nieuwe gel ga ik dat zeker nog een keer proberen. Ik kreeg daardoor niet duidelijk meer last van mijn eczeem, dus dat is misschien wel een oplossing.
Wat ik vandaag heb gedaan:
- olijfolie in mijn haar gesmeerd en even in laten trekken (was de eerste keer)
- wassen met cg shampoo (dr organic olive oil)
- conditioner (dr organic olive oil)
- leave in (aunt jackie quench) op nat haar aanbrengen en scrunchen
- beetje krullencreme (keracare) aanbrwegen en opnieuw scrunchen
- lekker geurende maar verder waardeloze gel erin scrunchen
- op de kop föhnen met diffuser tot het grotendeels droog is. Dan aan de lucht laten drogen.
- voorzichtig de "cast" er uit scrunchen.
En ik wil inderdaad heel graag een denman.