iMoeder Louelle81 Meestal heeft ze er vlechten in dus ik heb niet echt een goeie foto zie ik. Deze zie je wel wat voor haar ze heeft maar is het erg pluizig en weinig kruldefinitie. Zal er eens eentje maken na het wassen. 😊
Louelle81 iMoeder Flinke krullen voor een kwart bloedje hoor! Super mooi! Hoop dat ze haar krullen ook mooi vindt.
iMoeder Louelle81 Ja die Surinaamse genen zijn in haar haar erg aanwezig. 😁 Al heb ik zelf natuurlijk ook bruine krullen maar zij is zeker 3b en ik zelf 2c. Ze vind haar haar wel mooi, maar vooral veel werk en baalt altijd van het kammen en zo.
Marshmallow Dit is het haar van dochter. Gewassen met conditioner en daarna leave in (op maandag). Alleen achterop is het pluizig en in de klit. Hoe kan ik dat het beste verzorgen?
[verwijderd] June Ja, dat kan zeker, al zal ze geen krullen krijgen die ze van zichzelf niet heeft. Maar dit is wavy genoeg.
iMoeder June In principe kan het en zal er dan ook wel meer krul in komen. Zelf persoonlijk vind ik het teveel werk, gedoe en te kostbaar om het haar van (kleinere) kinderen echt helemaal volgens de curly girl methode te behandelen. Ik was het haar van mijn kinderen wel sulfaat vrij, af en toe een gewone shampoo voor build up bij dochter. En bij haar doe ik wel wat leave in er in. Maar verder een wat goedkopere krullencreme etc. En ga het zeker niet bij haar ploppen en dergelijke. (Ook omdat ze het meestal vast wil en niet los.)
Marshmallow Huggybird dan zou ik even moeten spieken. Heb hem bij de ex tuinen gekocht. Ga voor mezelf ook een budget krullen crème kopen die ik eventueel ook voor haar kan gebruiken. Ik ga haar haar verder ook niet ploppen hoor. Ze is nog maar 2 jaar, maar ik vind het fijn om het haar goed te verzorgen verder. Alleen dat pluis en die klitten.
June iMoeder Ik ga zeker niet ploppen. Meer als een soort reminder naar de toekomst toe. Voor als ze ouder is. Ze heeft zulk ander haar dan ik. Altijd goed om je in te lezen 😊
Hooyo-shimbir 👻foto👻 Ik ga er voor dochter eens wat meer over lezen. Ze heeft prachtige krullen maar die hebben wel veel onderhoud nodig. Pluist vaak veel en snel.
Marshmallow Mijn haar ziet (en voelt) er echt al anders uit! Blij mee! Nu kijken wat ik kan doen aan het pluizen.
[verwijderd] Ik ben ook heel tevreden! Ik word steeds blijer! Het is wel echt uitproberen. Vandaag heb ik voor het eerst een conditioner met proteïne gebruikt en mousse i.p.v. gel gebruikt. Ik heb minder pluis dan vorige keren, dus denk dat ik die conditioner vaker ga gebruiken. Wel heb ik wat langgerektere krullen en minder volume dan met gel, dus volgende keren probeer ik nog eens alleen mousse, maar dan veel meer mousse gebruiken en een keer mousse en dan gel.
[verwijderd] 4,5 week cg. Vandaag geen wasdag, maar wel de eerste keer dat ik een refresh doe waar ik redelijk tevreden mee ben. Ik weet het, nog veel pluis. Ik hoop dat dat naarmate ik langer de cg-methode volg minder wordt, omdat mijn haar verder herstelt.
[verwijderd] [verwijderd] Mooi! Ik wil er ook eens aan beginnen maar geen puf waar te beginnen. Gooi het nu maar vaak in een knot😅