• [verwijderd]

Theezeefje Dat is ook de rede dat ik nog even mee wil blijven lezen.

iMoeder ja pasgeleden toen ik keek waren er 23 robots online...😮

iMoeder wat doet zo’n robot?

voelt zich vrij dom dat ze echt helemaal niks van die wereld weet

edit: komt er nu achter dat als je een sterretje voor én na je tekst plaatst je tekst cursief wordt 🙈

Djoess ja precies! Echt. Het is dat er nog een aantal lieve dames zitten die ik wil volgen, anders had ik er weggeweest!

Betsy wat doet zo’n robot?

voelt zich vrij dom dat ze echt helemaal niks van die wereld weet

edit: komt er nu achter dat als je een sterretje voor én na je tekst plaatst je tekst cursief wordt 🙈

Online is een robot een computerprogramma dat geautomatiseerde taken verricht. Beter bekend als een bot.
      Maar wat die op ZP doen? Geen idee.
      Kijken of er niemand over de schreef gaat waarschijnlijk...?

iMoeder dus zij filteren bijvoorbeeld op de woorden “alles voor de kids” en zodra die opduiken gaan er alarmbellen af en krijgt beheer van ZP een seintje?

• [verwijderd]

LucP ** trekt zich terug uit deze discussie ** 😂

iMoeder het kunnen ook bots van bijv klantenservice of webcare van bedrijven zijn. Op mijn werk laten we ook bots over verschillende sites gaan zodat we een melding krijgenals er iets wordt gezegd over onze organisatie en we daar op kunnen inspringen.

Lisa280887 wauw! Hier heb je toch echt geen woorden voor! Ik durf nu wel te zeggen dat ik sterk het vermoeden heb dat t beheer daar een problemen heeft tegen donoren en alles wat erbij komt kijken

Lerana ik ook! Ik heb een topic geopend met de vraag aan beheer waarom ze het weggehaald hebben. En dat die andere poll totaal geen goed beeld geeft van de behoefte. Kon het niet laten hahaha

Die robots kunnen toch ook gewoon van Google zijn?

Lisa280887 snap ik heel goed! Al mijn 'lieve dames' zitten al hier, dus ik werkelijk geen reden om daar te blijven en toch blijf ik reageren en ruzie maken om allemaal domme mensen.. Ik moet daar echt weg! hahaha...

Lisa280887 het maakt me echt zo kwaad en verdrietig tegelijk er is zoveel gedeeld waarom en beheer doet t weg alsof t niks is

Lieve voormalig mede-forummers,

De afgelopen dagen heb ik hier meegelezen. Ik ben een nieuwsgierig aagje. Ik heb geprobeerd op mijn handen te gaan zitten maar... nou ja: daar ben ik nu eenmaal niet zo goed in. Ik heb dit account speciaal aangemaakt om dit bericht te schrijven. @[verwijderd] en @LucP: als jullie mijn account hierna willen verwijderen, vind ik het prima. Ik hoop wel dat jullie dit bericht willen laten staan.

De afgelopen dagen is er een hoop lang broeiende onvrede geëscaleerd. Daardoor hebben jullie besloten je aan te melden bij dit mooie nieuwe forum. Een fijne, veilige plek waar iedereen welkom is. Met -logisch- een draadje waarin de ontwikkelingen op zp worden gedeeld en waar mensen zich kunnen melden die (volledig of deels) de overstap hebben gemaakt. Hier en daar werden er even wat onaardige dingen gezegd en ik vond het mooi om te zien dat gelijk enkele leden hierop reageerden en dat dit zichzelf redelijk bijstuurde. Echt een veilige plek dus. Fijn! Ik meen het oprecht als ik zeg: dat is jullie van harte gegund! Ik zie hier namen langskomen waar ik op zp altijd fijn contact mee heb gehad. Soms in pittige discussies, maar daar houd ik ook wel van. Het is ook een teken van betrokkenheid. Ik ben dus blij dat jullie hier je plekje hebben gevonden.

Maar als ik nu lees dat leden oude accounts uit het stof gaan halen of nieuwe account gaan aanmaken met als doel te rellen... dat vind ik echt jammer. Ik lees het niet alleen hier, ik zie het ook gebeuren op zp. Een aantal mensen is bewust bezig in zoveel mogelijk topics olie op het vuur te gooien. Door verwijzingen te maken naar 'de rel' of door gewoon ronduit onvriendelijk te reageren, om dan vervolgens hier te benoemen hoe slecht de sfeer daar is geworden.
                Het doet me een beetje denken aan groep 8 zo vanaf april: nog even lekker ruziemaken, dat maakt het afscheid straks makkelijker. En hoewel ik de boosheid richting 'beheer' wel snap, baal ik er als lid van zp wel van. Want ik vraag me af: wat heb ik jullie eigenlijk misdaan? En al die andere leden die om wat voor reden dan ook besluiten op ZP te blijven. Moeten die nu ineens allemaal boeten? Waarom? Misschien is dit niet persoonlijk tegen mij en de andere zp-ers gericht. Maar ik heb er wel last van en dat merk ik bij anderen ook. Ben je boos op 'beheer'. ga ze dan pb-tjes of mailtjes sturen ofzo. Maar laat ons erbuiten. Wat nu gebeurt heeft namelijk niks meer te maken met mensen informeren en alles met natrappen. En daar raak je ook anderen mee, die hier verder buiten staan.

Daarom van mij deze persoonlijke oproep. Afscheid nemen is soms lastig, sommige mensen laten iets achter dat ze in jaren hebben opgebouwd. Dat is naar. Maar doe het alsjeblieft met je hoofd omhoog en houd de eer aan jezelf. En vooral: laat anderen die wel op zp willen blijven gewoon in hun waarde. Laat ook ons vooruit kijken! Het 'oude' forum hoeft echt niet kapot, om hier iets moois op te bouwen. Om toch nog even op de juffentoer te gaan: het kan me niet schelen wie er is begonnen, ik wil zien wie flink genoeg is om ermee te stoppen.

Dus ga hier genieten. Maak er een fijne, veilige plek van waar je je persoonlijke verhalen kwijt durft. En voorkom dit soort zaken die juist de indruk wekken dat dit een forum is waar je welkom bent en je veilig kunt voelen, zolang je het met 'de meute' eens bent. Omdat anders werkelijk alles uit de kast wordt getrokken om je zeer te doen, ongeacht de bijkomende schade voor anderen. Want zo begint het door sommige reacties in dit draadje wel te lijken.

Het jaar is bijna om. Laten we wat gebeurd is afsluiten. Ik wens al mijn oud-medeforummers het beste voor 2019. En dat er straks in het nieuwe jaar, twee prachtige gezellige fora mogen zijn met voor ieder wat wils!

Groeten,

tupp