Abcd Zo, ik was een dag afwezig en blijkbaar een complete rel gemist.. Waarschijnlijk een grote mosterd.. Maar kan iemand mij aub bijpraten?
Ben amdaa op zp trouwens ;-)
Oh, en voor de oude rotten onder ons: ik krijg een onwijse deja-vu naar de rel van 2010 op zp, incl een nieuwe forum en de zp die een complete dag uit de lucht was getrokken.
Maar wat was er nou gebeurd? Forum is als vanouds helemaal opgeschoond..
Lang verhaal wat ik kort zal vertellen.
Wellicht heb je al eerder gemerkt dat er wat onvrede zat bij leden over het lakse beheer. Laat reageren, niet reageren, vreemde keuzes maken, willekeur, tegenstrijdige reakties, de oneindige lijst topics, etc etc. Hier is al vaak een opmerking over gemaakt maar er is niks mee gedaan.
Een lid opende een vraag of er een forum over donorschap geopend kon worden. Dit werd door veel leden gesteund (160 of zo in een poll). Beheer heeft dit naast zich neergelegd om kul redenen (geen plek bijv). Leden hebben daarover geklaagd en uitleg geeist. Dit kwam niet. Men voelde zich niet serieus genomen. Hierop is men zich vaan samen pakken. Er ontstond een challenge om 24 uur niet op het forum te komen om zo te laten zien dat je zo niet met je leden kunt omgaan. Zij maken immers je forum. Maar blijkbaar zijn de inkomsten belangrijker. Hierop heeft Manque een eigen forum ontwikkeld (idee was er al maar is toen versneld doorgevoerd). Beheer heeft allerlei berichten van de klagers verwijderd en die van proZPers laten staan. Censuur dus. Hele topics zijn nu verwijderd. En inmiddels is er een mededeling van beheer.
De rest kan aanvullen als ze willen