Zo, ik was een dag afwezig en blijkbaar een complete rel gemist.. Waarschijnlijk een grote mosterd.. Maar kan iemand mij aub bijpraten?

Ben amdaa op zp trouwens ;-)

Oh, en voor de oude rotten onder ons: ik krijg een onwijse deja-vu naar de rel van 2010 op zp, incl een nieuwe forum en de zp die een complete dag uit de lucht was getrokken.

Maar wat was er nou gebeurd? Forum is als vanouds helemaal opgeschoond..

• [verwijderd]

Abcd jaa daar was ik ook bij! ik hield mijn hart vast toen er werd begonnen over het nieuwe forum, maar gelukkig is deze een heel stuk beter! Die oude was nog net niet met paint in elkaar gezet. đŸ¤Ŗ

Abcd Zo, ik was een dag afwezig en blijkbaar een complete rel gemist.. Waarschijnlijk een grote mosterd.. Maar kan iemand mij aub bijpraten?

Ben amdaa op zp trouwens ;-)

Oh, en voor de oude rotten onder ons: ik krijg een onwijse deja-vu naar de rel van 2010 op zp, incl een nieuwe forum en de zp die een complete dag uit de lucht was getrokken.

Maar wat was er nou gebeurd? Forum is als vanouds helemaal opgeschoond..

Lang verhaal wat ik kort zal vertellen.
    Wellicht heb je al eerder gemerkt dat er wat onvrede zat bij leden over het lakse beheer. Laat reageren, niet reageren, vreemde keuzes maken, willekeur, tegenstrijdige reakties, de oneindige lijst topics, etc etc. Hier is al vaak een opmerking over gemaakt maar er is niks mee gedaan.
    Een lid opende een vraag of er een forum over donorschap geopend kon worden. Dit werd door veel leden gesteund (160 of zo in een poll). Beheer heeft dit naast zich neergelegd om kul redenen (geen plek bijv). Leden hebben daarover geklaagd en uitleg geeist. Dit kwam niet. Men voelde zich niet serieus genomen. Hierop is men zich vaan samen pakken. Er ontstond een challenge om 24 uur niet op het forum te komen om zo te laten zien dat je zo niet met je leden kunt omgaan. Zij maken immers je forum. Maar blijkbaar zijn de inkomsten belangrijker. Hierop heeft Manque een eigen forum ontwikkeld (idee was er al maar is toen versneld doorgevoerd). Beheer heeft allerlei berichten van de klagers verwijderd en die van proZPers laten staan. Censuur dus. Hele topics zijn nu verwijderd. En inmiddels is er een mededeling van beheer.

De rest kan aanvullen als ze willen 🙂

Bloem

Ik denk dat je het zo prima samengevat hebt.
      Behalve het stukje nog dat we op het eind dit forum gingen promoten en dat beheer het daar ook niet mee eens was. Als gevolg van dit alles hebben ze ZP enkele uren uit de lucht gehad om de 'schade' op te ruimen.
      Maar ook dat is blijkbaar niet helemaal fatsoenlijk gegaan. Berichten van mensen verwijderen waarin niks verkeerd was bijvoorbeeld, maar alleen die van de anti-ZP'ers om het zo maar even te noemen.)
      Geen idee wat er nu nog te vinden is, maar als er nog wat te vinden is, zal het wel een behoorlijk vertekend beeld geven in ons nadeel.

Abcd Wat leuk dat je hier ook bent!
      Maar joh echt waar, is dit al eens gebeurd? Klopt het toch dat de geschiedenis zich steeds herhaalt haha. Al moet ik zeggen dat ik dit nieuwe forum wel fijner gebruiksvriendelijk vindt (nu al in opstart) dan zp.

Heel goed samengevat! Plus die aanvulling indd over de belachelijke censuur.
      Nu krabbelen ze ineens terug en moet er meegedacht worden. Terwijl er een paar dagen terug nog megaveel tips/argumenten stonden voor het hoe en wat van een nieuw subforum. Ze hadden het toch goed gelezen? Zei ze?

Ik zit begin van het nieuwe jaar alweer 9 jaar op zp en al hou ik me altijd afzijdig van rellen er zijn er de afgelopen jaren genoeg geweest. Het forum is ook weleens meerdere dagen gesloten geweest, ik geloof dat ik toen zwanger was van de oudste.

Bedankt iMoeder dat ik een uitnodiging heb gekregen. Ik ben heel enthousiast over dit forum. Knap gedaan @[verwijderd] ik was de laatste tijd wel iets actiever op zp heb daar een account vanaf 2012 geloof ik. Maar me nooit helemaal "thuis" gevoeld.

• [verwijderd]

Ik zat al 12 jaar op ZP( bosi333). Eerder nooit meegegaan met anderen naar een nieuw forum. Maar dit keer voelde het goed. En wat een leuk forum is dit nu al. Ik heb ZP voor het eerst in 12 jaar niet eens geopend.
      Beheer is daar onbetrouwbaar en totaal niet betrokken. En dan kunnen ze daar zeggen dat dit niet boeit. Voor mij boeit het wel dat er met menselijkheid met elkaar wordt omgegaan.

• [verwijderd]

[verwijderd] đŸ¤Ŗ Jouw reaktie in het 'Dasty Queen' topic op ZP...

Vooral de toevoeging 'Als het niet mag haal ik het weer weg'...

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik heb het idee dat het beheer veel meer de sfeer bepaalt dan ik ooit bij stil gestaan heb. Als je kijkt naar hoe het hier gaat, hoe open en transparant de manier van communiceren is en de invloed die dat op de leden heeft.. mensen durven persoonlijker te worden, zijn open en stellen zich kwetsbaar op en dat zorgt voor verbinding die er op zp in mijn ogen nooit geweest is.
          Daar staat tegenover dat ik net uit nieuwsgierigheid even anoniem op zp gekeken heb en daar een enorme catfight bezig is (Wat je niet hardop wil zeggen), die helemaal niks meer te maken heeft met het afgelopen weekend. Het gebrek van onderling begrip en respect voert daar de boventoon. Misschien is het toeval, maar voor mij wel opvallend, en de bevestiging dat het de juiste beslissing was om mijn account op te zeggen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] Heb ook offline gespiekt en idd de sfeer is om te snijden daar😎.

• [verwijderd]

[verwijderd] Hahah getuigd wel van lef. Ze kan zo een ban krijgen. Maar dank je wel @[verwijderd]!🎉🎊

• [verwijderd]

duurde niet lang

[verwijderd]

Ik voel me ook al helemaal thuis hier, maar in alle eerlijkheid; dit forum bestaat pas een paar dagen en velen zitten nog in een soort van flow over wat er gebeurd is het afgelopen weekend op ZP en hoe deze nieuwe plek ontstaan is. Dat schept een band, super leuk.
            Maar ik durf toch wel te zeggen dat een catfight hier vroeg of laat ook echt niet gaat uitblijven hoor.! Dat ligt niet aan het forum of beheer, maar aan het feit dat hier, net als op ZP, honderden verschillende vrouwen met honderden verschillende meningen rondhangen. Dat blijft echt niet altijd rozengeur en manenschijn đŸ¤ŖđŸ¤Ŗ

Die ZP jongens. Om te janken... Wat een reacties. Lijkt wel een tina site!

• [verwijderd]

Ajeto daar zal je inderdaad ook wel gelijk in hebben!