Ik vraag mij heel erg af of jullie beseffen met dit topic dat er echt niet veel leden van buitenaf lid willen worden van dit forum. Sommige van jullie riepen altijd op het andere forum dat bepaalde dingen te ver gingen en nu zijn jullie zelf de mensen die de glazen ingooien.😉

Wat iedereen op zp doet moet diegene zelf weten, maar zullen we dit forum een leuke plek houden en stoppen met openlijk ruzie maken? Het beeld dat er heerst bij sommige leden op zp dat dit een forum is tegen zp wordt bevestigd als mensen dit topic meelezen en dat is zo jammer, want volgens mij wilden we dat met z'n allen niet. Volgens mij wilden we een plek om vrijuit met elkaar te praten, onze gevoelens te delen en elkaar te steunen zonder censuur. Die plek is er nu, laten we dan ook allemaal goed met die vrijheid omgaan. Bij vrijheid komt ook verantwoordelijkheid kijken en we kunnen blijven zeggen dat we gelijk hebben en dat anderen vervelend zijn, maar uiteindelijk hebben we onszelf daarmee.

• [verwijderd]

Ik zie dit ook niet echt als een verlengde of hetzelfde als ZP...maar meer een leukere versie van zowel ZP en Viva forum samen.

Tijd om los te laten inderdaad.

Zin in om het hier op te bouwen met zijn allen.

• [verwijderd]

tupp Als je niet hier blijft, zal ik je zeker missen.

Ik denk dat de eer aan onszelf moet worden gehouden en de irritaties rondom zp los te laten.
Deze aandacht hebben ze niet nodig, en word ook niks mee bereikt. Behalve dan dat mensen hun gelijk krijgen dat dit een anti zp forum is.

Lijkt me een mooi moment om gewoon naar de start van het nieuwe forum te kijken en niet zozeer wat er nog op ZP gebeurt... het blijven hangen in irritatie roept vaak ook weer meer irritatie op.

Misschien kan hier gewoon een slotje op?

@Zara75 Ik vind het weinig bijdragen, zo'n opmerking. De sfeer wordt grimmig wanneer mensen gaan schelden, ik zit daar persoonlijk niet op te wachten. Ik zou het ook waarderen als je dat aanpast.

Ik sluit dit topic pas als iedereen écht klaar is met het praten over ZP. Ik zou het jammer vinden als ik dit topic sluit en er wordt vervolgens weer een ander geopend waarin we hetzelfde bespreken. Ik hoor het graag wanneer jullie er echt klaar voor/mee zijn.

Manque ik denk dat er een slot op mag zodra er steeds meer mensen vanaf zp uitgescholden gaan worden. Dat is een sfeer waar ikzelf mij niet prettig bij voel.

Ik ben er klaar mee😅

Manque voor mij het goed zo, ik ben klaar met 'zwexit' en klaar voor 'alles voor de kids'.

JaGeThGeEd Topics waar in gescholden wordt kunnen mensen zelf aanpassen en anders gaan wij het doen. Dat is iets dat ik hier niet ga tolereren.
      Je kunt hier veel bespreken, je mag het hier ook flink oneens zijn met elkaar, maar schelden en hate speech kan daar geen onderdeel van zijn en ik hoop ook dat mensen volwassen genoeg zijn om een gesprek te voeren zonder dat te gebruiken, want ik modereer het liefst zo min mogelijk op de inhoud.

Zara75 ik denk dat haar post op zp al verwijderd is want ik zie niets terug wat zo'n reactie kan uitlokken. Ik vind het wel extreem heftig verwoord, dus tenzij ze op zp heeft verteld dat ze haar kinderen mishandelt ofzo.. Misschien een tandje minder?

Algemeen: expliciete leden van zp bespreken hier, "achter hun rug om", vind ik persoonlijk een beetje jammer. Dat sommigen nog even moeten namopperen op Beheer kan ik me goed voorstellen, of balen dat het forum algemeen naar de filistijnen gaat, maar specifieke leden bespreken voelt voor mij een beetje als roddelen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik zou hem gewoon op slot doen klaar of niet klaar. Soms moet iemand het voortouw nemen en een beslissing maken die voor iedereen geldt, om zo de sfeer te bevorderen. We zijn nu een paar dagen verder en ik denk dat het een goed idee is dat als je nog wrok of wat dan ook koestert dat via pb beheer zp doet. Aan hun de taak om alles in goede banen te leiden en ook wat aan de sfeer te doen. Daar heb je juist een beheer voor.

Helemaal eens met de voorgangers. Ik hoop dat de energie gaat zitten in het openen van leuke, gezellige, grappige, boeiende, hartverwarmende, ondersteunende en of leerzame topics. Nu zie ik het zwexit topic als 1 van de actiefste en dat is jammer. Voor mij een reden om toch nog als meelezer op zp te komen terwijl ik hoop alles wat ik daar zo fijn vond hier te gaan halen.

• [verwijderd]

Ik ben ook wel klaar met het hele zo gebeuren. Van mij mag dit op slot.
          Respyis in sommige post ver te zoeken. Jammer

Pimpelmeesje Algemeen: expliciete leden van zp bespreken hier, "achter hun rug om", vind ik persoonlijk een beetje jammer. Dat sommigen nog even moeten namopperen op Beheer kan ik me goed voorstellen, of balen dat het forum algemeen naar de filistijnen gaat, maar specifieke leden bespreken voelt voor mij een beetje als roddelen.

eens, en die bal kaatst zich terug want er is een screenshot op ZP geplaatst van de reactie van Zara75 hier. Zo loopt de discussie nog verder op en dat brengt niks.

[verwijderd] Ik wil ervoor waken dat ik en de andere mods hier gaan bepalen waar jullie het allemaal over mogen hebben en wat niet. Dan krijg je hetzelfde soort censuur als waar mensen tegen ageren. Ik wil ook niet dat als ik dit topic sluit, er weer andere topics over ZP als paddestoelen uit de grond schieten.

Ik denk dat als je jezelf eraan stoort, je het beter op je negeerlijst kunt zetten. Wij gaan de berichten wel in de gaten houden en knippen als het echt te ver gaat.

• [verwijderd]

[verwijderd]
            Ik ben het hiermee eens.
            Dit is een topic wat steeds weer omhoog gehaald wordt en soms moet je gewoon even kappen.

@Zara75, ik snap je frustratie en hoop ondanks alle tegengas hier op je opmerking dat je je wel vrij blijft voelen om hier mee te kletsen. Ik vind je namelijk altijd een tof lid 😄

Ik denk dat het belangrijk is om van de fouten (van ZP en Beheer daar te leren. En dat doe je nou eenmaal door er over te praten. Aangezien de discussie daar maar blijft doorgaan, is het hier misschien gevoelsmatig ook nog niet klaar. Dat kan ook niet na jaren je ergens genesteld te hebben en dan op deze manier te vertrekken. Ook als dat vrijwillig was.
            Maar als we deze site een goede kans willen geven en willen blijven ontwikkelen, moeten we denk ik eens rigoureus de knop omzetten en het er niet meer over hebben. Het zal daar voorlopig nog wel de oude vertrouwde Zooi & Puinhoop blijven, en dan komen we hier nooit los van ZP. Ikzelf merk dat ik nogal in een emotie kan blijven hangen, tenzij ik er voor kies om dat niet meer te doen
            Dus bij deze, ik ben er klaar mee. Wat mij betreft mag dit topic sluiten zodra anderen er ook klaar mee zijn.