Bailey07 Cjg kon en mocht niet testen, dus daar kwam vanuit hen een nieuwe beschikking voor naar een andere instantie. Die schakel is dus wel nodig inderdaad. Zo krom, want zo blijf je bezig. Maargoed nu nog heel even doorbijten.
Wat fijn dat er schot in de zaak komt. Inderdaad nog even doorbijten maar het begin is er.
De andere instantie is bij ons al opgetrommeld dus wacht af op de eerste thuisbegeleiding voor zoon.
We (school, andere pedagogen, wij zelf ) vermoeden HB. Zodra de eerste keer dat woord viel ben ik proefschriften gaan doorspitten en daaruit kwam één bepaald type steeds naar voren. Hierbij hoort extreme autonomie, koppigheid, dwarsheid... Was hij maar één van de andere types denk ik soms wel. Bij alles wat je zegt of vraagt volgt er een weerwoord waarom hij iets niet wil en op elk antwoord op zijn vragen volgt er "echt???" Alsof je uit je nek kletst. Niks aannemen van een ander... Vermoeiend. School loopt eindelijk soepel, of beter. Nu thuis nog.
Voor ons gevoel hebben we alles al uit de kast gehaald, wij zijn op. Emmertjes stromen over en dat negatieve (spanning zodra hij uit school komt) is lastig te doorbreken. Overdag heb ik namelijk een heerlijke dochter thuis, maar zodra zoon thuis komt wordt zij erg onderdanig en delft continue het onderspit. Zo zonde.
Zal me overigens ook niks verbazen als er een stempel ass of ADHD op gezet wordt. Alles ligt zo nauw verweven met elkaar. Maar icm een IQ test zal er veel duidelijk worden. Meneer haalde namelijk de hoogste scores uit de geschiedenis van de school, 0 fout op de rekentoets van eind 3 terwijl hij maar 6 weken in groep 3 heeft gezeten (eind vh jaar doorgestroomd na heel wat ellende en een schreeuwende kleuterjuf omdat ze hem niet aan kon 🤔). Groep 4 idem scores, scoorde eind groep 5 toen. Benieuwd naar de komende cito. Taal/spelling blijft achter want papa (en grootouders) spreekt Afrikaans, ik blijf zijn taal en dat van zijn vader, als taalkundige verbeteren maar met een autonoom kindje dat niks aanneemt en eenzelfde koppige papa is dat alsof je tegen een muur praat.