Hooyo-shimbir Nee, nog niet. Maar wel een aanrader dus? Dan kijk ik hem dit weekend eens terug.
Ik heb wel Diederik van Vleuten zijn programma gekeken over Leonardo da Vinci, dat was ook een tip van jou. Ik vond het heel mooi om de omgeving en zijn werk allemaal langs te zien komen, maar Luc en ik hebben ons geërgerd aan het camerawerk (elke keer dat er iets 'ouds' in beeld kwam werd er heel fanatiek met de scherpe-diepte gespeeld om er een magisch randje aan te geven) en aan Diederik zelf. Zinnen als: "Ja, ik en nu toch wel ontroerd, zoals het hoort.", daar krijg ik wat van. Sowieso die mooimakerij van iets dat al zo ultiem is.... zegt hij: "Ik heb nu het gevoel alsof de Beatles voor me op gaan treden." Wat? F* de Beatles! In het grotere perspectief zijn de Beatles toch niks in vergelijking met Da Vinci??
Dus Luc en ik gingen er de hele tijd doorheen praten, beelden duiden, feitjes over Da Vince vertellen aan elkaar. Toch nog een hele leuke en inspirerende avond gehad 🙂 Het is zó razend interessante man, zo bijzonder wat hij allemaal gedaan heeft en hoe mateloos hij was in zijn ontwikkeling. En Diederik heeft wel een hele mooie toer gemaakt. Fijn om alles zo achter elkaar te zien.