Kipsate mini heeft ook de eerste jaren van haar leven vooral met de jongensspullen gespeeld, hoewel wij ook altijd al poppen en keukentje in huis hadden, de jongens vonden dat ook wel leuk af en toe als peuter en kleuter. Wanneer ze met de poppenwagen speelde was dat vooral als botsauto (iets wat de jongens hadden verzonnen). Alleen als de jongens samen met haar speelde met de poppen, speelde ze meer 'meisjesachtig'. Nou hebben mijn jongens nooit veel met auto's gespeeld, maar tot een paar maanden geleden zag ik alleen echt verschil in meisjesspel en jongensspel wat betreft knutselen en puzzelen.
Nu ze op school zit is ze heel snel, heel duidelijk de 'meisjeskant' op gegaan. Ze houdt nog steeds ontzettend van dino's, maar ze vindt blauw niet meer mooi, is veel meer gericht op roze, glitters, knuffels en dergelijke. Maar nog steeds merk ik de invloed van het hebben van twee grote broers, ze stoeit bijvoorbeeld heel hard en lomp (iets waar vriendinnetjes vaak een beetje van schrikken).
Ik vind het wel een heerlijke combi, aan de ene kant de tule rokjes en dansen (wat ze al langer leuk vindt) en aan de andere kant de dinosaurus gevechten en monstertrucks.