[verwijderd]
als je googled op โamigurimi pop hakenโ dan kom je uit bij verschillende patronen in elk geval voor diverse soorten poppen. Ook veel gehaakte diertjes kun je bijv vinden, de term amigurimi wordt eigenlijk altijd wel gebruikt voor popjes en knuffeltjes ed te haken. Je gebruikt hier doorgaans ook maar een paar steken bij. Het belangrijke hierbij is tellen ๐ alleen maar tellen tellen tellen (en steekmarkeerders zijn onmisbaar vind ik bij amigurimi).
qua kleine stukjes stof kun je denk ik t beste googlen op quiltstoffen, dat zijn vaak kleinere lapjes stof verschillende bij elkaar in een pakketje ๐.
Qua garen voor amigurimi wordt vaak katoen gebruikt, bekenden hierin zijn Scheepjes Catona (heel fijn ook vind ik zelf), by claire, phildar cotton en drops. Zeeman heeft wellicht ook wel iets om mee te beginnen (zelf gebruik ik liever draad van betere kwaliteit eerlijk gezegd en ga dan ook liever naar een echte wolwinkel om daar bolletjes uit te zoeken โบ๏ธ Soort walhalla eigenlijk voor mij haha)
qua haaknaalden die zijn tegenwoordig op heel veel plekken te koop (Xenos, Action, Hema ed). Je hebt de gewone metalen, en je hebt de meer kunststof met een grip. Die laatsten vind ik zelf fijner haken, maar ligt ook maar net aan je greep. Ik zou wel beginnen met goedkopere naalden, dan is t nog niet zo zonde van je geld als je t toch niet zo leuk vind ๐ hema verkoopt trouwens ook zakken fiberfill om de amigurimiโs mee op te vullen
nu ga ik even eten, als me nog meer te binnen schiet kom ik zo weer ff terug haha.
als je vragen hebt stel ze ook gerust ๐