Ik had ooit geleerd om te breien met mijn moeder, maar behalve een sjaal als puber, en een paar (mislukte) slofjes voor mijn oudste 10 jaar geleden, nooit iets gebreid.
Nu deze zwangerschap opeens toch weer begonnen, en ik heb nu al 1 dekentje af en een tweede al aardig op weg. Ik had niet helemaal zelf kunnen leren, ik kende de basis, daarom lukt het nu. Ik heb geprobeerd te haken een paar maanden terug, met youtube-filmpje, maar dat lukte me totaal niet. Ik heb nu wel haaknaalden in huis 😎
naaien doe ik graag ook, wel een aantallen cursussen gevolgd voordat het echt wat werd. Maar dat is niet iets dat je rustig op de bank doet vind ik. Ik begin ook niet zomaar aan iets, ik heb wat meer vrije tijd nodig om te naaien, ik heb geen ruimte om alles te laten staan. Dat vind ik dus fijn aan breien, het ligt op de leuning van de bank en ik kan het pakken als ik 10 minuten ‘vrij’ heb, dat werkt met naaien anders. Maar met naaien is het sneller klaar (dekentje had ik in 20 minuten klaar kunnen hebben, breien kostte me 3 weken)

(Foto van het eerste dekentje)