Ik ben het er wel mee eens dat geld wel een belangrijke factor is tijdens het opgroeien van een kind. Sowieso moeten de basisbehoeften vervuld kunnen worden. In mijn ogen vallen goede, passende kleding, genoeg eten en drinken, (medische) zorg wanneer nodig en geld voor ontwikkeling hier onder.
Daarbij denk ik echter wel dat liefde, aandacht en geborgenheid net zo belangrijk zijn. Ook dat zijn namelijk basisbehoeften.
Mijn persoonlijk mening is dat ik maximaal het aantal kinderen wil, waarvoor ik de basisbehoeften kan betalen, maar ook de uitjes, af en toe een vakantie (waar dan ook heen), maar ook later een rijbewijs of een studie. Betekent overigens niet dat het gewoon maar gegeven wordt.
En misschien egoïstisch.. maar als ik teveel kinderen heb, kom ik ook dingen tekort. Niet alleen mijn eigen basisbehoeften, maar ook de vakantie die ik hard nodig heb (ook dat weekje nederland in een tent), maar ook om de zoveel tijd naar de kapper kunnen en oppas inhuren om met mijn vriend op date te gaan.
Als ik teveel kinderen zou hebben, zou dat als eerste stoppen en dat wil ik niet. Zolang kind, partner en ik fijn en relaxt kunnen leven, mogen er kinderen bij. Maar ik heb ergens een grens.