Mary mijn jongste wordt volgende week 9, en de laatste keer dat we écht op vakantie zijn geweest was toen ze 4 maanden oud was. Maar ze mist er niks aan hoor, we vullen de vakanties in met genoeg dagtripjes, gaat op sportkamp en doet mee aan kvw.
Maar los daarvan zie ik niet in hoe dat relevant is in dit topic, je hebt het over een jongen van 9, maar heeft hij dan ook nog 6 oudere broers en zussen? Was de financiële situatie al zo voordat hij geboren was? Is het überhaupt door de financiële situatie of zijn er andere zaken die meespelen?
Want ik ben zelf dus zo'n ouder die niet op vakantie gaat (om verschillende redenen, waarvan financiën de minst belangrijke is) en ik heb verschillende mensen in mijn omgeving die afhankelijk zijn van toeslagen, uitkeringen en andere financiële steun. Maar wat vooral opvallend is, is dat dit allemaal mensen zijn die ten tijde van het krijgen van kinderen in een hele andere situatie zaten, gestudeerd, goede baan, en door omstandigheden thuis zijn komen te zitten. Burn-out, kanker, nare scheiding, depressie, het kan iedereen overkomen. Geen van allen heeft hier voor gekozen, maar het zorgt er wel voor dat de financiële situatie verandert in de loop der jaren.
Om dan jouw voorbeeld te vergelijken met de keuze voor een 8e kind in een schrijnende situatie vind ik persoonlijk onterecht.