Lastig ik heb op zp al eens mijn mening gegeven en dat werd niet enorm in dank afgenomen. Dus bij deze mijn mening met een flinke disclaimer dat dit alleen mijn mening is, dat dit voor iedereen verschillend is en dat ook helemaal prima is. Ik heb er geen problemen mee als jij anders denkt en even goede vrienden.
ik vind zelf een groot gezin best egoïstisch in deze maatschappij. De wereld is al zo vol en er zijn zoveel kindjes die opgroeien in complete armoede, geen ouders hebben of nog erger. Ik zal er nooit bewust voor kiezen voor een groot gezin. Ik heb maar 1 kind en als het ons gegeven is dan wil ik nog wel ooit een tweede maar niet nu. Een kind op de wereld zetten als je al van toeslag na toeslag moet leven vind ik heel egoïstisch. Natuurlijk kan een situatie veranderen maar bewust een kind in zo’n situatie op de wereld zetten vind ik not done! Zelfde voor mensen die het financieel heel goed hebben en 10 kinderen op de wereld zetten. Waarom? Ik persoonlijk kies dan liever voor een kindje helpen die al op deze wereld is en echt hulp nodig heeft.
Ik denk als je met 3 kids nog niet compleet voelt en je met 6 kids nog niet compleet voelt je dat heus niet opeens met 10 kinderen wel hebt. En we hebben zoveel liefde te geven vind ik ook altijd zo’n bleh reden. Ik heb onwijs veel liefde te geven daarom zorg ik er voor dat ik mijn kind voorzie van al zijn basisbehoeften en zet ik niet 10 kinderen op de wereld zodat er straks nog een plek is waar hij kan wonen en ooit zelf kinderen op de wereld kan zetten.
Ik vind overigens niet perse dat je zoals in dit topic wordt genoemd je alles voor je kinderen moet kopen. Een rijbewijs, de bruiloft, de studie, elke 3 maanden op vakantie. Natuurlijk is dat fijn maar totaal niet noodzakelijk. Ik vind het wel noodzakelijk dat je in deze kou direct een jas voor je kind kan kopen en handschoenen als dat nodig is en niet dat je nog x dagen moet wachten tot je toeslagen binnen zijn. Dat soort dingen vind ik wel heel belangrijk.