June eerst twijfelde hij, maar ik zei je laat je toch niet tegenhouden door collega’s die er even lang werken als jij? Jij moet deze cirkel doorbreken door wel te gaan solliciteren.

Zelfs de collega’s die deze functie wel hebben zeiden dat hij waarschijnlijk beter is dan hun zelf.

Wat ben je toch een afschuwelijke vent, stomme klootzak. Ten eerste doe je lekker commanderend tegen mij met je SVP in je mail zetten en daarna bel je me op en doe je alsof ik achterlijk ben en niets goed doe.

Ik ben de kotsende en diarree kinderen zo beu.. maar na een week is er nu 1 beter, 1 langzaam richting goeie kant en 1 ziek aan het worden 😭 ik wil zo graag gewoon slapen...

Vulpen ja raar genoeg wel.. zal wel beginnen als iedereen weer beter is. Ben wel elke nacht bang dat ik ook ziek ga worden 😅

Honkeytonk toen iedereen hier 8 dagen buikgriep had heb ik bij het verschonen van de luiers, schoonmaak handschoenen aangedaan (die gele) ik heb als enige toen geen buikgriep gehad. 😬

14 dagen later
      • [verwijderd]

zeikwijf! Ik ben niet helderziend hoor!

Wat ik wel hardop gezegd heb: mijn kind is oud genoeg om zelf haar grenzen aan te geven, en dit geldt voor de rest van het schooljaar.

Ik word wel zo knettergek van de gymdocente van H!!! Ik heb begin van dit schooljaar een uitgebreid gesprek gehad met haar duo collega over H's klachten, en uitgelegd wat ze niet kan, en dat ik briefjes zou schrijven als ze een volledige les niet mee kan doen. Voor het hele schooljaar geldt: bepaalde handelingen (zoals squaten) niet doen, en stoppen bij pijn.
      Vervolgens kwam er een periode dat H even een paar weken veel pijn had, en er dus meer briefjes werden geschreven, en een hele hoop drama. Ik moest een brief van de arts inleveren of ze zou alsnog verplicht worden om te gymmen als ze pijn heeft, met alle gevolgen vandien. De arts gaf geen briefje want dat mocht niet van de wet, mentor werd er bij bertrokken en er werden nieuwe afspraken gemaakt. Als H niet kan mee gymmen omdat ze pijn heeft, schrijf ik een briefje en moet ze de docente assisteren om zo toch aan een cijfer te komen. Prima.
      Dat ging allemaal goed, na een paar weken ging het met H ook weer wat beter en de afgelopen weken gymt ze ook gewoon weer volledig mee.
      Nu, afgelopen gymles, ze moesten een X aantal rondjes warm lopen, vervolgens een uur basketballen, en door die belasting kreeg H pijn. Logisch. Dus die geeft aan dat ze moet stoppen en rusten (ging om de laatste 10 minuten), werd de docente boos omdat ze geen briefje bij had!!
      Hoe moet ik weten dat H halverwege de les pijn gaat krijgen? Moet ik nu serieus gewoon 20 briefjes in haar tas stoppen zodat ze die tevoorschijn kan plukken wanneer het nodig is?! Moet ik haar nou voortaan gaan afmelden voor een volledige les voor het geval dat ze veel moet rennen?!

Ik snap best dat er genoeg pubers zijn die geen zin hebben om te gymmen en smoesjes verzinnen, maar is het zó ondenkbaar dat er ook gewoon kinderen tussen zitten die wél serieuze, chronische klachten hebben?! Ik had het ook liever anders gezien hoor! 😣

[verwijderd] Moet ik nu serieus gewoon 20 briefjes in haar tas stoppen zodat ze die tevoorschijn kan plukken wanneer het nodig is?!

Ik zou het haast nog gaan doen ook. Als ze briefjes willen, kunnen ze die krijgen.

Wat naar voor H dat ze zoveel klachten heeft. Wat heeft ze ook alweer? Iets met haar knie toch?

[verwijderd] Moet ik nu serieus gewoon 20 briefjes in haar tas stoppen zodat ze die tevoorschijn kan plukken wanneer het nodig is?!

Ik heb dat wel gedaan bij maxi. Ik moet hem altijd ziek melden per telefoon en daarna dan nog een briefje invullen met alle data. Ik vond dat vooral een administratief spelletje, dus ik heb hem gewoon een aantal ondertekende briefjes gegeven die hij zelf mag aanvullen. In jullie geval zou ik dat serieus overwegen, al was het maar om de absurditeit aan te geven, want zo'n docent heeft dat op een gegeven moment ook door zou ik denken.

[verwijderd] wat een gezeik!! T heeft een ganglion op haar pols waardoor ze dingen die belastend zijn voor haar pols niet moet doen. Handstand of opdrukken bijvoorbeeld, ze kan dan wel assisteren met vangen enzo. En dat doet ze ook.
            Ze regelt dat altijd zelf met de docent en ik heb nog nooit een briefje hoeven schrijven.
            Toevallig vertelde ze gisteren dat ze tegen de docent gezegd heeft dat ze niet mag ringzwaaien vanwege haar pols 🤭 eigenlijk durft ze dat niet zo goed…. Ik laat het maar zolang ze er geen onvoldoende door komt te staan. Verder doet ze altijd fanatiek mee.

[verwijderd] ik zou allemaal briefjes gaan schrijven. Expres. Dat is uiteindelijk fijner voor H want ze krijgt het nu telkens over haar heen.

Ik had ooit ook zo’n gymdocent. Ik kreeg een rode kaart omdat ik het hekje niet open had gedaan maar eroverheen was gesprongen. 🤓

• [verwijderd]

Soturi ja klopt, beiden. Hoogstwaarschijnlijk retropatelaire chondropathie (heb ik ook), maar H is ook hypermobiel, dus dat versterkt elkaar ook nog eens. Ik heb zelf regelmatig op krukken moeten lopen en dat wil ik voor haar voorkomen dus ik hamer echt op het bewaken van haar grenzen. H heeft ook al heel vaak fysio gehad, we zijn blij dat ze nu grotendeels zonder kan, en dan komt er zo'n tuthola die net van een of andere sportopleiding afkomt die denkt dan even te kunnen zeggen dat ze het maar moet forceren?! Ik dacht het dus niet! 😣

Femkes misschien dat ik dat inderdaad ook maar gewoon ga doen. Of een briefje schrijven en hem gewoon 30 keer door een kopieerapparaat heen gooien, misschien dat de boodschap dan ook duidelijk wordt..

Huggybird ik geef haar groot gelijk 🙈

Zonnebloem ik heb ook alleen maar eikels gehad.. zou daar een verband in zitten, de pestkoppen op school worden uiteindelijk gymleraar? 🤔

[verwijderd] ik heb ook alleen maar eikels gehad.. zou daar een verband in zitten, de pestkoppen op school worden uiteindelijk gymleraar?

Ik denk vooral dat ze heel prestatiegericht zijn en een ‘niet zeuren maar doorgaan’ mentaliteit hebben.

Ik heb trouwens één hele leuke gymdocent gehad! Alles was bespreekbaar.

[verwijderd] ik heb ook alleen maar eikels gehad.. zou daar een verband in zitten, de pestkoppen op school worden uiteindelijk gymleraar? 🤔

Ik moet zeggen dat mijn kinderen echt andere leraren hebben. Bij maxi mogen ze regelmatig muziek opzetten tijdens de gymles, ze hebben laatst gelasergamed en toen deed de leraar mee (evenals een van de vakdocenten). En op de basisschool hebben ze in de jongste groepen echt een ontzettend leuke enthousiaste leraar en de leraar van de hogere groepen geeft ook rots en watertraining. Dus mijn kinderen vinden gym leuk, iets wat ik bepaald niet had verwacht.

• [verwijderd]

Femkes ik ken de rest ook niet hoor, alleen die vanuit mijn eigen ervaring en deze, maar zij brengt genoeg drama voor 6 😅

Ik heb de ALO gedaan en ben een aantal jaar gymdocent geweest, k ben toch best leuk 🤣 En heb ook nog leuke vrienden van de opleiding.

[verwijderd]
                      Goed blijven hameren op die grenzen! Ik heb/had precies dezelfde klachten als jouw kind en ook helaas precies zo'n gymdocent 🙈

Omdat zij niet wist wat de retropatelaire chondropathie precies inhield en de HMS/HSD nog niet gediagnosticeerd was door een arts heb ik mijn 8ste tot 16e doorgeworsteld met (sub)luxerende gewrichten en overbelasting waar ik nu nog heel veel last van heb. Ik ben op mijn 18e voor 80% afgekeurd en door de bijbehorende vermoeidheidsklachten geen diploma gehaald.

Elke week was het raak met een knie of een enkel en krukken zijn dan funest voor je polsen, ellebogen en schouders, dus dat werd een soort sneeuwbaleffect. Mijn moeder deed dat dus wel, met die briefjes. Zelfs een keer geplastificeerd, zodat de gymheks hem kon teruggeven en hergebruiken🤣🤣