Nescio Soturi
June
ik hou het even zo vaag mogelijk, maar het laat me ook niet los dus probeer wel iets te delen.
Je kent de uitdrukking beter verwend dan verwaarloosd?
Een kennis van ons trekt dat zó ver door dat het verwennen echt verwaarlozing is, tot een punt dat kind 1 binnenkort uit huis geplaatst gaat worden. En in plaats van dat er iets aan gedaan wordt, wordt kind 2 nóg meer 'verwend'.
De hele situatie is echt te bizar voor woorden, het is toekijken naar een treinongeval en je ziet gewoon aan alle kanten hoe fout het gaat, maar de manier waarop is wel zó bizar dat je niet kan weg kijken..
Het is echt heel triest voor de kinderen hoor, die hebben totaal geen basis, grenzen, structuur of wat dan ook. Hulpverlening is massaal aanwezig en het lijkt alleen maar erger te worden.
Maar ik snap het dus gewoon niet. Ik probeer altijd begrip te houden en een open mind te hebben, en ik weet dat die moeder het ook zwaar heeft. Maar ik kan er gewoon niet bij hoe ver het op sommige punten gaat, dat je kind uit huis geplaatst gaat worden en dan nog niet het kwartje valt dat er iets moet veranderen 😥