Ai, dit loopt wel flink uit de hand zeg, dat vind ik naar om te lezen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me gisterenavond ook echt wel een beetje aangevallen voelde, alsof ik een loedermoeder ben die speelt met de gezondheid van haar kind. Dat heeft me echt wel geraakt, vandaar dat ik ook even wat afstand nodig had. Het bericht over de heftige bijwerkingen van @trees viel op dat moment ook even verkeerd, want daar ben ik me ook echt wel bewust van.
Maar we hebben ook redenen die ik niet hier op het forum wil delen, waardoor we de risico's tegen elkaar moeten afwegen en het uitvalt dat we wél kiezen voor medicatie. Iedere keuze die ik neem is gebaseerd op wat ik geloof dat het beste voor H is, en dat vat ik niet licht op.
Ik begrijp nu dat je het wellicht niet aanvallend naar mij bedoelde @trees, dus wat mij betreft is het gewoon goed nu, maar gevoelig onderwerp, emoties etc.. gisterenavond viel het even verkeerd.
Anyway, terug on topic:
Ik heb gekeken naar psychiaters in mijn stad die farmacotherapie aanbieden, met het oog op de toekomst. Wellicht handig om nu vast op een wachtlijst te gaan, als we vast gaan lopen bij de huisarts, of even in mijn achterhoofd te gaan houden wat de mogelijkheden zijn.
We hebben er 4, die op een voor ons acceptabele afstand zitten. Een daarvan vermeld nadrukkelijk op de website geen adhd te doen. 2 hebben een intake-stop, en nummer 4 heeft een disclaimer dat de wachttijden momenteel langer kunnen duren ivm de huidige covid lockdown 👀
Als je bedenkt dat ik qua afstand de helft van mijn stad heb genomen, dus grofweg 100.000 inwoners, vind ik het geen gekke ontwikkeling dat de verantwoordelijkheid voor medicatie ook steeds vaker bij de huisartsen neergelegd worden, en daarmee ook hun expertise stijgt. Vraag en aanbod enzo..
We zijn intussen bij de huisarts geweest. Ze gaat inderdaad naar een lagere dosering (2x 2,5) en een trager opbouwschema.
De huisarts heeft zelf ook ADD, en slikt dezelfde medicijnen, dus naast zijn professionele achtergrond weet hij ook vanuit persoonlijke ervaring alle ins en outs over de bijwerkingen en risico's.
En volgens hem is Ray de mol en hij is vastberaden de praktijkpoule te gaan winnen. (Ja, dat vind ik relevant 😆)