Ysabella geen idee waar hij het vandaan heeft. Maar dit is wel iets wat ik al vaker bij zijn pb'er heb aangegeven, dat ik bang ben dat hij een keer zo boos is dat hij een mes pakt. Hij heeft nu al een tijdje therapie om met zijn emoties om te leren gaan. Dit moet dus ook worden opgepakt
Maar nu is het gewoon allemaal even klote. Met dochter loopt het ook niet lekker. Ze heeft ook ass en loopt sociaal helemaal vast. Dan loopt er nog een kind in de buurt enorm te stoken (r is echt irritant, je moet niet met r spelen want ze is dik en lelijk, etc. Kind is wel aangesproken maar dit gaat dan zo sneaky).
Gisteren was het buurmeisje waar ze veel mee speelt jarig. Stond een springkussen. R werd ook uitgenodigd en dan binnen een paar minuten moet ze "oprotten" terwijl de andere kinderen wel op het springkussen mogen blijven. Dus r verdrietig, die vraagt waarom ze weg moet want ze snapt het niet.
Vandaag is r uitgenodigd op het kinderfeestje van ditzelfde meisje. Maar het kind dat haar dik en lelijk noemt komt ook. Buurmeisje en dat kind zaten gisteren samen te bespreken hoe irritant r is. Dit hoorde r gelukkig niet want die was binnen. Maar de sfeer is dus prut. R hoeft van mij niet naar dat feestje dus ik kijk vanmiddag wel even hoe en wat. Ze worstelt zo erg sociaal. Ze weet niet goed hoe je een gesprekje aanknoopt, of hoe je om moet gaan met dat meidenvenijn, dat maakt haar gevoelig voor pesten en dat gebeurd nu dus ook. Ze is daarnaast enorm lichaamsbewust. Ze is idd aan de stevige kant maar echt niet dik. Wel begint ze nu te rommelen met eten, lust ineens geen chocola meer bijvoorbeeld. Gelukkig heeft ze verder weinig kennis over voeding, calorieën etc. Dus ze eet nog steeds chips, wit brood (bruin brood lust ze niet. Als ik dat heb slaat ze hele maaltijden over).
Ze wordt deze week aangemeld voor hulp (ze is op school besproken in zorgenteam, we zijn bij de jeugdarts geweest, juf ondersteunt haar goed etc), maar daar zit een wachttijd op van 22 weken.
Dus tsja, het wordt allemaal wel veel nu.