Elsie89 Het was een heel fijn gesprek. We konden open en eerlijk zijn en dat vond ik fijn. J heeft eerst zijn kant verteld dat het bij hem wat beter gaat de laatste tijd sinds hij lekkerder in zijn vel zit. Hij loopt ook nog wel tegen dingen aan, maar heeft niet perse hulp hierbij nodig. Wat uiteraard prima is.
Daarna mocht ik mijn kant vertellen dus ik heb verteld dat ik mij zorgen maak om het feit dat hij bv nog steeds wc papier op de wc bril doet of niet op een bankje wil zitten omdat hij het vies vindt. Ik maak er geen strijd van, maar ik vind wel het zich niet verder moet uitbreiden. Maar ook zijn boos worden. De rest heb ik nog niet verteld, want dat vertel ik wel als ik een één op één gesprek heb.
Wat ik heel fijn vond is dat zij met de vraag kwam of T al een keer een psychologisch onderzoek heeft gehad omdat ze een paar optelsommen maakte (die ik ook al heb gemaakt). J heeft toen duidelijk gemaakt dat ik dat graag wil en hij helemaal niet. Hij wil het pas als T vast loopt op school (ik vind dat te laat, maar goed).
We hebben afgesproken dat we samen met haar en de juf van school een gesprek aangaan om te vragen hoe het gaat op school en wat zij merken aan T. Daar ben ik al heel erg blij mee, want het zal een langer gesprek zijn dan de 10 minuten die je doorgaans hebt en ik denk dat zij betere vragen kan stellen dan wij.
Ik hoop ook eigenlijk dan de jeugdpsycholoog aangeeft dat zij een gesprek wil met T bv. Hij is nu bijna 7 dus kan best goed verwoorden (denk ik) wat hij voelt.
Ook ga ik persoonlijk dan hulp krijgen omdat ik met mijn eigen problematiek zit waardoor ik het gewoon écht moeilijker vind dan J. Ik word zelf ook vrij snel boos en ik bots ontzettend met T, omdat wij zo heel erg op elkaar lijken.
Ik vond het wel fijn dat J erkende dat T heel anders is dan bv E. E is een flierefluiter en gaat bij wijze van huppelend door het leven heen. Het lijkt (ik weet natuurlijk niet hoe het echt is) haar allemaal heel makkelijk af te gaan. Iets wat ik bij zowel T als mijzelf niet herken.
Al met al heb ik er een goed gevoel over, we gaan dus voor de gulden middenweg. Ik doe water bij de wijn en J ook door dat gesprek op school.