Vanmorgen gesprek gehad op school. Ze vonden het fijn om nu al te weten dat kleine meid adhd heeft, zo kan er straks in groep 3 meteen rekening mee gehouden worden. De IB-er gaf aan dat de kinderen met adhd vanaf groep 3 de ruimte krijgen om te mogen friemelen, naast hun stoel te staan, wiebelen en zo. Met de juf is afgesproken om af en toe eens in groep 3 om een hoekje te kijken om kleine meid te laten zien dat ze echt niet de hele dag alleen maar stil aan een tafeltje zitten, dat ze daar ook nog doorgaan met spelletjes om bijv te leren rekenen. Voor de verdrietige buien is bedacht dat juf dagelijks een momentje met haar neemt om te bespreken hoe ze zich voelt, op school zien ze altijd een vrolijk en sociaal meisje. Dat is natuurlijk hartstikke fijn dat ze zich op school goed weet te vermaken, maar ze willen wel kijken of ze kunnen helpen met haar verdrietige buien. Ik vond het een fijn gesprek en begin groep 3 willen ze dan ook graag met ggz in gesprek. Hun hadden aan aangegeven dat ze met school in gesprek willen als ik dat wilde, maar daar zie ik nu nog geen reden toe. Over een aantal maanden met de startgesprekken wordt ggz er dus wel bij betrokken om samen te kijken hoe ze kleine meid het beste kunnen helpen om een zo fijn mogelijke tijd op school te kunnen hebben. Ik heb er iig een goed gevoel bij.