Marshmallow maar toch voel ik me nu een ontzettende aansteller als jullie beide zeggen dat jullie bijna alles herkennen en dan het scharen onder kleutergedrag
Maar dat bedoel ik, daarvoor wilde ik je waarschuwen. Je lijstje beschrijft niet het probleem en het probleemgedrag van T. Daarom probeerde ik uit te leggen, noem juist die dingen op.
Ik zei ook, als ik je verhaal niet zou kennen dan... Ik ken je verhaal wel, maar jou huisarts niet.
Je gaat niet voor de lol toch naar de huisarts? En je zoekt ook geen diagnose omdat je dat graag wilt.
Er is iets waarover je zorgen maakt en in andere post geef je ook aan , dat jezelf handvatten nodig hebt voor hem. Maar daarmee moet je wel beschrijven wat er dan gebeurd.
Je kunt het voorbeeld van de auto noemen? Toen z'n zusje snurkte en hij kwaad, boos en in paniek raakte. En lees wat post terug hier. J had je geappt over een boze situatie. Voorbeeld 2!
En geef aan hoe vaak die situaties voorkomen. Ik bedoel, hier is de oudste ook wel eens boos, maar echt niet dagelijks zulke buien. Als dat bij T wel is, is dat belangrijk om te noemen.
En op school de problemen dat hij niet doorheeft dat er een wisseling van activiteit is bv.
Dat geluidje zou ik benoemen
En zou aangeven dat je denkt dat hij wellicht een stoornis in autistisch spectrum heeft (dat vermoed je toch?)
En geef aan waar je tegenaan loopt. Bv dat je niet weet wat je moet doen als hij boos is. Dat school handvatten nodig heeft voor wisselingen van activiteiten.
Edit en aan de hand van je lijstje zou ik heb 4 a 5, misschien net 6 schatten. Dus hij klinkt duidelijk een stuk jonger dan hij is. Dat kan je ook benoemen, dat zijn gedrag de kleuterleeftijd niet uit komt zeg maar.
En je bent echt geen aansteller!!