Ysabella Als ik wat aan hem vraag of vertel wat ik van hem verwacht, vertel hoe we iets gaan doen of hem uitleg wat de consequentie is van bepaald gedrag kan hij dat dus niet onthouden. Hij lijkt het letterlijk niet te horen terwijl zijn gehoor gewoon prima is. Ik vraag dus altijd ‘heb je mij gehoord?’ ‘Ja’ ‘wat zei ik dan?’ ‘Weet ik niet’ 🙄
Heel erg herkenbaar. Als het wel binnen komt is kleine meid het snel weer vergeten of het is, oh ja, als we haar helpen herinneren. Ik speel bijv samen met de meiden een bepaald spel in roblox, daarin bouw je een huis en moet je werken voor je geld om daar huis te bouwen en in te richten. Ze is al 100x opnieuw begonnen omdat ze, maar mijn idee, gewoon niet weet wat ze precies wil of ze krijgt het niet voor elkaar om het goed te maken. Maandagavond vroeg ik puber of we samen een nieuw huis voor haar zouden bouwen, ze had het al heel vaak gevraagd, en puber vond dat wel een goed idee. Puber is de hele avond bezig geweest met bouwen en inrichten, ik ben vooral bezig geweest met geld voor haar te verdienen omdat ze natuurlijk veel te weinig had om er een beetje een leuk huis van te maken. Huis was klaar en toen ben ik nog even doorgegaan om er voor te zorgen dat ze nog wat extra geld had zodat ze zelf ook nog iets kon doen. Dinsdagochtend was ze hartstikke blij dat ze zo'n mooi huis gekregen en wat geld had. Ik heb haar toen duidelijk gemaakt dat ze het voorlopig niet slopen mocht omdat haar zus en ik er veel tijd in hadden gestoken om het voor haar te bouwen. Gistermiddag zit ze weer te spelen en puber hoort het geluid wat je hoort als je wat verkoopt, ze was alweer aan het slopen... ik vroeg haar wat we nou hadden afgesproken, weet ik niet. Ik herinner haar aan de afspraak en ze begint te huilen omdat ze ook een huis met verdiepingen wil en een kelder, dat kost echt geld dus dat kan ze niet. Als we kleine meid niet gestopt hadden was het huis na een dag alweer gesloopt omdat ze het vergeten is dat het niet mocht. Een huis waar ze heel blij mee was, wat ze prachtig vond en hoe lief wij waren dat we dat voor haar gedaan hadden. Binnen een dag vergeten.
Ik ben er vanaf dat ze een jaar of 2 is van overtuigd dat haar hoofdje anders werkt. De drukte die ze heeft, als ze niet op een schermpje mag, het van hot naar her gaan, de rommel die erbij komt omdat alles gepakt wordt en nergens mee gespeeld, het ik hoor wat je zegt maar ik doe m'n eigen ding, al het speelgoed wat vernield is of kapot gekauwd, het gebrek aan concentratie, het vervelen, het spelen met haar eten, niet normaal aan tafel kunnen zitten, als het maar even kan ergens aan zitten friemelen, de rare posities waarin ze op de bank ligt (wij denken regelmatig hoe kan dat geen pijn doen), er moet gewoon altijd wat bewegen. Je kan niet samen met haar een film kijken, na een kwartier is ze het zat. Ook filmpjes die ze zelf aan zet op Netflix, paw patrol bijv, het lukt meestal nog niet eens om 1 aflevering af te kijken en ze loopt alweer weg om iets anders te gaan doen. Onlangs heeft ze voor het eerst een hele film gekeken, maar toen voelde ze zich niet lekker en heeft de hele tijd onder een dekentje op de bank gelegen met haar hoofd bij puber op schoot.