[verwijderd] dikke knuffel, dat moet aankomen, zeker met jouw verleden.
Ik vind het knap van je dat je bent weggelopen. S. heeft mij in blinde razernij ook eens geslagen (ze is 8). Toen heb ik haar uit reflex een tik teruggegeven. Niet heel hard, maar ook niet zachtjes. Ze schrok toen heel erg (ik ook!), barstte in tranen uit en wilde knuffelen. Ik heb toen echt lang met haar gezeten, we hebben het uitgepraat en ik heb haar gevraagd te verwoorden waarom ze zo boos werd, of ze dat kon. Ze heeft dat toen aardig in woorden kunnen vatten.
Sindsdien heeft ze het niet meer gedaan. Ik moet ook zeggen dat haar driftbuien beter onder controle zijn. Die tik was misschien een soort shocktherapie, al heb ik me er heel lang heel slecht en schuldig onder gevoeld.
Ik denk wel dat je erop terug moet komen. Ze is ook 8, toch? Dan moet ze echt beseffen dat dit een no-go is.