Vanmorgen hadden we het evaluatiegesprek en eigenlijk ging hij hartstikke goed, haha. We hebben het helemaal niet over zijn moeilijkheden gehad, alleen over de dingen waarin hij is gegroeid. Het uur was eigenlijk veel te kort, er was zoveel om over te praten. Ze vinden Robbie erg interessant 😄
Ze zijn erg positief over hem en de stappen die hij heeft laten zien in de afgelopen paar maanden. Er is grote verandering te zien in zijn oogcontact, manieren van communiceren en emotionele ontwikkeling. Oogcontact is erg belangrijk voor oa. de logopedie dus daar zijn ze op school veel mee bezig.
Zijn juf vertelde vandaag dat ze zijn begonnen met letters herkennen, plakken en samenvoegen. Zijn woordherkenning gaat erg voorruit en ze zien dat lezen/schrijven/rekenen een ingang is voor sociale interactie. "Het is wel een beetje vroeg" zei ze voorzichtig "dus we doen rustig aan".
Komende tijd willen ze gaan observeren en testen hoe en waar hij een beetje zit met zijn zintuiglijke prikkels. Sommige dingen is hij ondergevoelig voor, andere juist weer overgevoelig. Vaak loopt het ook een beetje door elkaar. Ben erg benieuwd wat zij vinden want ik kan er zelf niet altijd wat van maken.