Vandaag zijn we teruggekomen van 2 weken vakantie. Eerst naar Noord Frankrijk geweest, daarna een weekje in het Zuiden. Heerlijk geweest! Voor een autist, voor een kind รผberhaupt, is Robbie super makkelijk. Hij heeft bijna geen last van veranderingen. Slaapt net zo prima op een luchtbed met slaapzak of op een bed met een laken van een โvreemdeโ (zijn neef) als in zijn eigen bed.
We hebben wel wat dingetjes meegenomen waarvan ik weet dat hij ze prettig vindt. Zijn pastasaus, voorlees boekjes en tablet met zijn spelletjes en filmpjes. Zeker zijn tablet helpt hem afsluiten als het allemaal een beetje teveel wordt. Maar dat is eigenlijk niet nodig geweest. We hebben hem vooral gebruikt omdat wij het nodig hadden ๐ Er is op een camping geen afsluiting natuurlijk en hij gaat elke 2 minuten aan de wandel. Je kunt je vrijwel nooit op iets anders richten, je moet hem constant in de gaten houden. Dus zoโn tablet is wel even lekker ๐
Verder ontwikkelt hij lekker door. Hij kan sinds 2 weken zijn naam schrijven, en heeft het over โmijโ. Zo zei hij laatst โpapa, mama, baby = 3, + mij = 4.โ. Maar het is allemaal nog steeds tegen zichzelf. Naar ons communiceren lukt hem nog niet. Hopelijk dat school (logopedie) hem daarin kan helpen.
vrijdag gaat hij voor het eerst een uurtje naar school. Ik dacht eerst dat hij een hele dag zou gaan maar hij gaat enkel van 8.30u tot 9.30u. Volgende week maandag begint school dan echt ๐