[verwijderd] ze denken aan adhd (diagnose kan pas definitief gesteld worden wanneer ze 6/7 jaar zijn) icm dyspraxie.
Al moet ik wel zeggen dat dat laatste mij onwaarschijnlijk lijkt, zeker omdat hij zo goed vooruit is gegaan dit jaar en eigenlijk heel goed praat, heel veel best specifieke woorden kent (bv niet alleen baleine zeggen maar ‘c’est une baleine grise/bleue/à bosses etc) en alles begrijpt (in het Frans dan, andere talen heb ik voorlopig laten vallen omdat dat voor frustraties en problemen zorgde).
en ik begrijp je volkomen hoor, ik had dat namelijk ook. Mijn ervaring was dus dat ik mij eindelijk begrepen voelde, ze namen echt de tijd voor ons, er werd steeds een halve dag voor ons gereserveerd wanneer er een heel team alleen met ons bezig was. Ze konden onze namen..nou ja het waren kleine details die mij echt het idee gaven dat ze ons serieus namen, wisten waarmee ze bezig waren, wat en waarom ze iets zeiden en echt de tijd voor ons namen. Communicatie verliep ook echt vlekkeloos.
Ik hoop dus echt dat dit ook voor jullie het geval zal zijn, mochten jullie de keuze maken om hem te laten testen! 🙂
en ik denk ook dat R veel op school gaat leren. Hij lijkt mij een leergierig mannetje en in de juiste setting (wat jullie nu hebben van wat ik heb begrepen) denk ik dat hij het echt geweldig gaat vinden! 😍