[verwijderd] Is dat verkeerd? Ik twijfel of ik mijn eigen voor hem zet.
Wat zouden jullie doen?
Nee, dat is niet verkeerd. Volgens mij vertelt jouw gevoel heel duidelijk hoe je er in staat en wat jij wil. Aangezien het niet nodig is om gepaste zorg of onderwijs te krijgen is er ook geen enkele noodzaak om dit nu te doen, dus is het niet zo dat je je eigen belang voor het zijne zet.
Ik denk wel dat je je moet realiseren dat er in de toekomst waarschijnlijk een moment gaat komen waarop hij wèl die diagnose moet gaan krijgen. Ook dan zal dat weer even pittig zijn, de vragenlijsten, interviews en onderzoeken. Waarschijnlijk kun je het stellen van de diagnose niet altijd blijven uitstellen. Maar dat betekent niet dat het dus nu moet gebeuren.
En als jij er een beetje moe van bent, van al het gedoe, dan is het voor Robbie waarschijnlijk ook wel fijn als er nu even een wat rustigere periode is. Hij heeft net een broertje gekregen, waarbij het in het begin ook nog eens niet allemaal heel goed liep en hij begint binnenkort ook al op school. Dat zijn al genoeg grote dingen in zijn leventje. Dat diagnostiseren kan over een paar jaar ook wel.