[verwijderd] Neefje en Robbie waren beide bij oma. Ik kan dan niet zeggen dat ze weg moeten.
Ik nodig ze zo min mogelijk bij ons thuis uit omdat neefje geen grenzen kent en al Robbies speelgoed overhoop gooit en kapot maakt. (en mijn lades en kasten overhoopt trekt en de katten opjaagt).
Ik kan tot op zekere hoogte wel corrigeren. Dat 'mag' ook in de cultuur als tante van zeg maar , maar ik moet hem echt constant corrigeren want hij doet elke 10 seconden wat stouts... en dat is niet overdreven ๐ฎ Hij laat zich ook niet corrigeren trouwens want hij wordt bijna nooit gecorrigeerd. Time out? Nooit van gehoord. Ik kan zeggen dat hij het niet mag doen, maar dat komt niet binnen. Dan zegt hij sorry en doet het 5 minuten later weer. Dan moet ik dus gaan opvoeden (consequent corrigeren) en daar heb ik de tijd en energie niet voor. Ik heb mijn eigen peuter en baby ๐
Ze geloven erg in het 'hij groeit er vanzelf overheen' en 'dan moet de ander maar terugbijten, dan leert hij het wel'.
Het enige wat ik kan doen is hem weghouden bij Robbie en als ze door omstandigheden toch samenkomen (bijvoorbeeld bij oma of op een feest of verjaardag) dan laat ik Robbie geen seconde uit het oog.
Geen box meer in huis maar daar kan neefje ook niet in hoor.. Hij is ruim 2,5 jaar.
Over een half jaar gaat hij ook naar school , ik hou mijn hart vast voor zijn klasgenootjes en de lerares ...