[verwijderd] bedankt voor de informatie. Ik weet inmiddels wie ik moet hebben bij het samenwerkingsverband dus daar wil ik me dit weekend even meer in verdiepen.
Op de huidige school zeggen ze zelfs dat je, als je een kind op het sbo plaatst, je het dan buiten de maatschappij plaatst. En dat zeggen ze dus tegen een moeder die al een kind op het sbo heeft 😲
Ik heb school nogmaals om verduidelijking gevraagd per mail, zodat ik alles zwart op wit heb. Daarbij mee gedeeld dat ik zelf contact heb opgenomen met het sbo. En dat ze bij het sbo duidelijk aangeven geen bovengrens te kennen qua iq.
En natuurlijk klopt het, op het sbo zijn waarschijnlijk meer externaliserende kinderen. En ook hier zal dochter gevoelig voor zijn. Het blijft afwegen waar je goed aan doet.
Maar als de ib'er aan het eind van het gesprek aan geeft dat ze niet had verwacht dat de problemen zo groot zijn (de juf heeft heel duidelijk en concreet zorgen uitgesproken), dan vraag je je af waarom je al sinds groep 1 in gesprek bent, met accare erbij. Waarom er individuele begeleiding bij is geweest, intelligentie-onderzoek, werkdiagnose etc. Wat denkt zo'n ib'er dan?
En wanneer je als school zegt dat de onderwijs-assistent geen tijd heeft voor individuele begeleiding, dat je geen prikkelarme ruimte hebt om een kind te laten werken, hoe kan je dan zeggen dat je niet handelingsverlegen bent.
Schiet mij maar lek