Robbie begint wat woordjes te gebruiken. Gisteren zei hij heel veel, vandaag ook wel wat. Ik vind het heel leuk want door zijn woordkeuze kan ik een beetje spieken wat er in zijn hoofdje omgaat, wat en hoe hij ziet zeg maar.
We hebben een aanwijsboek van Nijntje. Daarin wijst hij de zon aan "zon" , de maan "naan". Hij vergelijkt de maan en de zon met elkaar. Tekent de zon met zijn vinger.
Verder 'toe' (stoel). Dit woordje heeft hij vaker gebruikt maar alleen voor dat ene plaatje. Het begrip Stoel is denk ik nog te abstract om op andere stoelen toe te passen, haha. Ook zag hij een plaatje van een bord: "Cirkel!". Ja dat is inderdaad een cirkel 😂
Toch6 Goeie tip van je broer. Dat wil ik inderdaad ook gaan doen. Ik vind het ook zo lastig om hem in te schatten, zijn volgorde van ontwikkeling ligt een beetje overhoop. Met het ene gaat hij als een speer (letters en cijfers) iets anders blijft achter (taal) en andere dingen gaan gewoon netjes volgens het boekje (motoriek). Ik hoopte stiekem dat zijn cijfers en letters zouden minderen als zijn spraak en sociaal zouden beginnen , maar nu dat aan het beginnen is lijken cijfers en letters zelfs sneller te gaan. Hij kan nu tot 30 tellen en begint woordjes onder afbeeldingen te herkennen als zijnde iets dat te maken heeft met. Ik wil dat helemaal niet, ik weet namelijk niet wat ik daarmee moet doen. Er bestaat geen boekje waarin ik kan lezen waar ik aan toe ben. Ik wil hem echt wel steunen hoor maar hij gaat zo snel. Ik vind het op dit moment even erg moeilijk allemaal..
Sorry, klaagzang van mij hoor! Ik vind het fijn om het allemaal te kunnen opschrijven 🙂