Ik was wat minder actief (wel bijgelezen, ook als mod/beheer natuurlijk)
er zijn wat verandering geweest bij het behandelcentrum, waardoor de wachtlijst is verkort. Vorige week eindelijk intake gehad voor IPG en vorige week intake gehad bij ons thuis. Heel leuk gesprek en leuke vrouw.
afgelopen dinsdag zou ze kennismaken met L, maar die bleef liever volleyballen op het schoolplein. Hij was daar voor gevraagd, dus heb haar gebeld. Gelukkig vond ze het niet erg, omdat ze weet hoeveel moeite hij moet doen om ergens bij te horen. Ze kwam alsnog, maar dan zonder L erbij π
aanstaande dinsdag komt ze hier om 7.30 omdat het grootste probleem in de ochtend ligt (laaaaaaang verhaal haha)
tevens heel veel tips gekregen en ik ben nu helemaal om. We gaan hulpmiddelen inzetten gedurende de hele dag.
Je ZIET dat hij anders is. Aan het rennen, aan zijn springen, zijn gezichtsuitdrukking, zijn blik etc, dat hij anders is dan de anderen. En dat is niet erg, hij is wie hij is. Maar als we hulpmiddelen gebruiken, zie je het natuurlijk meteen van buitenaf.
maar goed, het gaat niet langer met wat hij soms doet en hoe overprikkeld hij raakt.
vandaag heb ik een pictogenda binnen gekregen en Tom-tags voor aan zijn school en sporttas.
Daarnaast hangen er in huis nu allemaal pictogrammen met bepaalde handelingen (jas aan kapstok, schoenen in de kast, volgorde voor het avondeten, ochtendroutine etc).
allemaal extra dingen om het hem wat makkelijker maken, maar het heeft me mentaal wel heel veel moeite gekost.