Liekje81 Dinsdag tweede gesprek gehad. De ingevulde vragenlijsten doorgenomen.
Geen prikkelverwerkingsstoornis.
Kenmerken van ASS, maar niet voldoende voor de diagnose.
De ADHD knalde eruit zei ze (ja duh, daar denk ik al langer aan dan vandaag, haha) Ze is te jong voor de officiele diagnose, maar we gaan er wel na afsluiten onderzoekstraject het behandeltraject voor in. Daar sta ik heeeeel erg voor open!
Verder kwam ze wel terug op de ontwikkelingsvoorsprong. Benoemde dat groep 3 volgend jaar echt wel een optie zou kunnen/moeten zijn. Maar ze gaat nu eerst bellen met Dafnes juf. Ben zo benieuwd wat daar uit komt. Orthopedagoog denkt dat Dafnes gedrag echt kan komen door die voorsprong, zich al aanpast op school, zich daar verveelt, en dat er thuis uitkomt. Want dat er gedragsproblemen zijn, kwam ook uit de vragenlijsten.
3 december eerste afspraak met Dafne erbij. Daarna nog 1 als het goed is.
Voor deze afspraak dacht ik: groep 3? Nee joh, Dafne kan niet stilzitten. Maar als de kenmerken van ADHD zo duidelijk zijn, is dat ook een jaar later nog een probleem, dus dat maakt dan geen reet uit. Ik denk dat ze het wel in zich heeft, en dat ze gelukkiger zou zijn met al haar vriendjes en vriendinnetjes nog in de klas, dan weer groep 2, met jongere kinderen in de klas. En dan ga ik weer twijfelen, miss is ze toch echt niet ver genoeg, misschien vindt de juf ook. Blablabla. Twijfel twijfel twijfel. Hopelijk is er allemaal snel uitsluitsel. De afspraken volgen elkaar elke 2 weken op, dus redelijk vlotjes, maar voor mij kan het niet snel genoeg gaan,