Ronde 12 +
- Bijgewerkt
Lieverds mag ik aansluiten?
wij zijn aug 2017 begonnen met proberen. Lang verhaal kort: mijn vriend blijkt onvruchtbaar. Hij heeft een tese gehad en er zit echt niks. Sterker nog: zijn cellen die uiteindelijk zaadjes moeten worden stoppen halverwege met delen. Het worden dus nooit zaadcellen.
2 jan hebben we intake bij mck Leiderdorp. We willen graag een donortraject ingaan. We hebben al gekozen om een donor vanuit de bank in Denemarken te ‘nemen’. Verdere details hebben we nog niet. Dat zien we wel tijdens de intake...
dus voor nu staan we nog even stil. Ik ben ondertussen aan het proberen af te vallen. Wat nog niet heel goed werkt ik sport al wel weer!
Sevenof9 ja dat herken ik wel! Veel meiden blijven toch alleen op zp.
Lisa280887 Natuurlijk mag je aansluiten! Spannend, hoe het allemaal zal gaan met de donor. Hoe is het nu gevoelsmatig voor jullie? En wat goed dat je alweer aan het sporten bent! Ik heb altijd het idee dat het met zulke dingen lastig inkomen is, als je eenmaal in een structuur zit qua gezond eten en sporten gaat het wel, maar als je het dan even laat verslonzen ben je terug bij af. Zo werkt het bij mij tenminste.
Oeps late reactie van mijn kant. Drukke week gehad, sorry.
Lisa280887 natuurlijk mag je aansluiten! Gezellig.
Heb je verhaal gevolgd op ZP. Wat fijn dat jullie 2 januari terecht kunnen voor de intake. Weet je ook hoe zoiets werkt met een donor uitkiezen? Ik zie het al voor me: je krijgt foto’s te zien van allemaal donoren en de lekkerste (en gezondste) kerel kies je haha zo werkt het vast niet..
Sevenof9 thanks schat Ja vind het nu wel lastig om echt in dat sportritme te komen hoor! Elke keer is er wel wat, deze maand. En ben gewoon zo gesloopt na een week kleuters dat ik op vrijdagavond liever lekker thuis hang.
Simba1992 Thanks lieverd!
Hahaha nou van wat ik gelezen heb ik het met Denemarken dus echt een soort online smoelenboek! Kan je uitkiezen wie je wil. Dus ligt niet ver van jouw theorie af
Volgens mij komt er een eisprong aan bij mij! Ik hoop zoooo op een positieve test op 31 december, dan kan ik om middernacht mijn vriend verrassen.
- Bijgewerkt
Sevenof9 ah dat zou mooi zijn! Gelijk gebruik van maken!!
en ik hoop met je mee lieverd! Wat zou dat een mooi begin zijn!
Lisa280887 dankjewel! Ik hoop het zoooooo erg.
Ik vind deze tijd van het jaar een hele bijzondere tijd. Een hoop herinneringen (positieve en negatieve) aan deze periode en het zet mij elk jaar weer aan het denken...
vorig jaar had ik een paar weken voor kerst zo’n lichte menstruatie, dat ik er haast van overtuigd was dat het raak was. Met de viering op school een week erna werd ik er best emo van. Omdat ik diep van binnen wist dat het onzin was. Het was niet raak.
met kerst had ik mijn eisprong en ik hoopte zo sterk dat het raak zou zijn. En dat we goed het nieuwe jaar in konden gaan. Als ik dan eens kijk hoe we er nu ‘bijzitten’.... wat een raar jaar was dit toch! Zo’n rollercoaster! Onze eerste uitslagen en nu dus de definitieve ‘nee’... we gaan dan door in het donortraject maar toch... tikje emo wordt ik hiervan!
Lisa280887 ja dat snap ik! Ik herken het ook wel. Ik zit natuurlijk helemaal niet in dezelfde situatie als jij maar een jaar geleden was ik er ook van overtuigd dat ik snel zwanger zou zijn. Heb je enig idee hoe lang het gaat duren om echt te beginnen met iui voor jullie?
Sevenof9 nee ik weet het nog niet! We hebben 2 jan de intake en ik ga ervanuit dat ik nog onderzocht moet worden. Ik heb ooit chlamydia gehad, dat afgelopen mei dus pas ontdekt is. Ik denk dat ze moeten kijken of er verklevingen zijn.
daarna natuurlijk donor kiezen en alles.... denk ik.
Lisa280887 kan nog wel even duren dus. Vervelend ook van die chlamydia! Ik hoop dat dat niet al te veel problemen oplevert.
Sevenof9 jaa ik hoop zelf dat we rond mei al wel begonnen zijn... maar dat weet je natuurlijk nooit haha!
ja ik wist dus ook echt niet dat ik het ooit gehad heb! Mn cyclus is verder wel regelmatig enz, alleen wel een hele lichte menstruatie. Maargoed, ik ga ervanuit dat ze er in Leiderdorp goed naar gaan kijken.
Lisa280887 ik hoop het ook voor jullie! En chlamydia kan je inderdaad gewoon ongemerkt hebben, best eng eigenlijk.
Pff vanmiddag liepen we door een tuincentrum, door de kerstafdeling. Ik liep een gezellig roze hoekje in en wat bleek... stonden er allemaal kerstballen/andere dingen met: my first christmas.
het raakte me ineens zo hard! Zo stom! Daarvoor was er niks aan de hand. Tot ik die dingen zag.... herkennen jullie dit? Dat soms vanuit het niets emoties opborrelen?
Lisa280887 oh niet leuk! Ik herken het wel hoor. Laatst op mijn werk was iemand terug van zwangerschapsverlof en nog wat mannen waren vader geworden. Al dat gepraat over baby's, wat voelde ik me toen kut. Of toen ik met mijn vriend naar de HEMA ging en langs de babyafdeling liep maar wij kunnen ook ooit die dingen kopen!
Lisa280887 wat verdrietig Ik herken het ook wel. Toen mijn schoonzusje vertelde dat ze zwanger was van de 1e (in ronde 1 raak) was dat als een klap in mijn gezicht. En idd als je over een baby afdeling loopt in een winkel en allerlei schattige spulletjes ziet liggen.
Ik vind het hier nu toch wel spannend worden. Ik dacht dat ik 3 januari mijn nod zou hebben. Op 8dpo werd ik ziek, hoofdpijn, keelpijn, hele dag op de bank gelegen. 9 dpo was het nog erger, neus helemaal dicht. En een klein beetje bloedverlies. Echt 1 veeg op wc papier (sorry onsmakelijk) en een beetje lichtroze afscheiding. Ik dacht: ik heb me vast vergist en ik zal wel eerder een eisprong hebben gehad en nu ongesteld worden. Maar nu is het 10 dpo, dus alweer een dag later, en nog geen bloed te zien. Zou het een innestelingsbloeding geweest zijn op 9 dpo? En zou ik me daardoor niet zo lekker voelen? Nu lees ik ook vanalles over vrouwen die rond hun innesteling een beetje ziek werden. Ik ben echt zo benieuwd! Voor hezelfde geld heb ik me gewoon vergist en word ik zometeen ongesteld, maar dit is echt de eerste keer dat ik zoiets heb. Spannend! Zou wat zijn, toch nog zwanger in 2018. Kleine kans maar een sprankje hoop heb ik
Lieve meiden ik heb inmiddels geen kinderwens meer. Bijna 11 jaar geleden na een poos gelukkig een mooie dochter mogen krijgen. Een tweede zit er bij ons helaas niet in doordat ik endometriose heb, onze dochter is dus echt een heel groot wonder.
Ik wil jullie laten weten dat ik jullie allemaal zo ongelooflijk met heel mijn hart een wondertje gun....