2 oude dromen waardoor ik soms twijfel of ik geen 6e zintuig had, over de eerste had ik het toevallig vanavond nog met mijn man.
1e ik droomde aantal jaar geleden dat we op de afsluitdijk reden en ik een orka zag zwemmen aan de ijselmeer kant. Ik ben uitgestapt en met een free willy move kon ik hem bevrijden en naar de noordzee laten springen. Toen ik dit vertelde was het natuurlijk Dasty uitlachen want ik was gek.
Nog geen 2 weken later werd Orka Morgan bij de afsluitdijk gevonden, gevangen en naar het dolfinarium gebracht.
Droom 2 alweer 11 jaar geleden. Ik droomde 5 dagen achter elkaar (eerder nachtmerrie) dat mijn vader me belde dat mijn moeder een ongeluk had gehad, in de ambulance lag en ze niet wisten of ze het ging halen. We waren in die droom met ruzie uit elkaar gegaan en telkens vlak voor ik in het ziekenhuis aankwam werd ik huilend wakker.
Dag 6 ben ik aan het avondeten (klaarwakker) gaat mijn telefoon belt mijn vader dat mijn moeder een ernstig ongeval heeft gehad en met ambulance onderweg naar het ziekenhuis was gebracht. Ik kwam daar aan en ze werd net binnengebracht helemaal onder het bloed. Ik was toen 8 maanden zwanger en ben nog nooit zo bang geweest. Gelukkig hadden wij geen ruzie daarvoor en is alles na lang revalideren op wat uitval aan haar rechterarm gped gekomen. Mijn man is de enige die ik elke dag over die dromen heb verteld, mijn moeder heb ik het nooit durven vertellen.
Toch vraag ik me door dit soort dingen af of er meer is, of ik dingen aanvoel. Toeval bestaat in mijn ogen namelijk niet.