Wij zijn in groep 7 naar een open dag geweest en afgelopen maanden/weken zijn we nog naar een open dag geweest, heeft ze proeflessen gedaan bij drie verschillende scholen en is ze met school naar twee middelbare scholen geweest.
Vrijdag ook weer een open dag en ik geloof de week erna ook nog eentje en dan hakken we een knoop door.
Er staan twee scholen bovenaan. De ene is 5 minuten naar het station fietsen, 5 minuten met de trein en dan ligt de school zowat naast het station.
De andere is 8 minuten fietsen van huis. Er is er nog eentje wat dichterbij, maar die spreekt haar iets minder aan.
Kinderen komen van heinde en ver voor de middelbare scholen in deze woonplaats, omdat ze goed bekend staan en veel bieden. 45 minuten reistijd is niet vreemd hierdoor.
Zelf moest ik een klein half uur fietsen, vond dat niet storend hoor en je kwam vaak bekenden tegen om mee te fietsen, dus je zit gewoon wat te kleppen op die fiets of je maakt je hoofd leeg voor je thuis komt. Al baalde ik soms wel als het regende, sneeuwde of stormde, haha, maar dat doet denk ik elk kind.