LucP Mag ik even een confronterende en waarschijnlijk harde vraag stellen? Denken jij en manque écht dat het voor jullie leuker en makkelijker meepraten wordt bij de categorie kinderen, als de leeftijdscategorieën worden vervangen door categorieën over onderwerpen (zoals school, voeding, lichaam en geest, opvoeding en ontwikkeleing, enz.)? Ik betwijfel namelijk zeer dat het zo zal gaan. Hoe je het ook wendt of keert, de topics die geopend worden zullen precies hetzelfde zijn; leden plaatsten ze alleen in een sub met een ander naampje.
Ik snap echt jullie wens om het forum inclusief te maken. Ik begrijp ook heel goed dat jullie het leuk zouden vinden om meer mee te kunnen praten in de categorie kinderen. Maar eerlijk gezegd ben ik bang dat dat nooit zal kunnen. Jullie zoon is nu eenmaal op heel veel gebieden anders dan andere kinderen. En hoe verdrietig dat ook is, als je mee praat in topics die echt heel specifiek over kinderen gaan zal je daar altijd tegenaan lopen, hoe het subforum waar het topic in staat ook heet.
Misschien iets om over na te denken. En ook iets om een andere keer met manque te bespreken.
Ik hoop dat je begrijpt dat deze post echt niet rot bedoeld is. Ik snap dat dit heel gevoelig ligt. Maar ik vind wel dat dit gezegd moet worden, omdat de wens om het inclusief te maken de belangrijkste reden is om de huidige indeling met leeftijdscategorieën op te heffen, terwijl er ook veel leden zijn die aangeven die indeling op leeftijd juist fijn te vinden.